سفر جلالتماب معین مسلکی وزارت ارشاد حج و اوقاف به کشور استرالیا

bakhshi_admin
شنبه ۱۳۹۸/۹/۱۶ - ۱۲:۳۲
استرالیا

معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف به ادامه دیدارشان از آسترلیا همچنان از مراکز دینی در شهر سدنی بازدید و با استادان مدارس پیرامون نحوه تدریس بحث و تبادل نظر نمودند و در لابلای این دیدار از سابقه تاریخی زندگی افغان ها در استرالیا و بنای نخستین مسجد توسط آنها نیز به نیکی یاد آوری صورت گرفت
همچنان در گوشه این کنفرانس با بعضی افغان های مقیم آن کشور مجلس و آنها پیرامون فعالیت‌های اسلامی، تعالیم دینی و ایجاد مراکز اسلامی به معین مسلکی این وزارت معلومات ارایه نمودند  
دکتور مظفری در ادامه از پارلمان آسترالیا در شهر( نیو ساوث لیز) دیدن نموده و با رئیس تقنین پارلمان استرالیا مفتی برونای نیز دیدار و پیرامون موضوعات جهان اسلام و روابط دینی بین دولتین بحث و تبادل نظر نمودند

 

دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف به ادامه دیدار از کشور استرالیا به روز دوشنبه ۲ دسامبر ۲۰۱۹ در سمینار علمی تحت عنوان سمپوزیم بین المللی اسلامی اشتراک نمودند در این سمپوزیم چالش هاو مشکلات جوانان در جوامع اسلامی مورد بحث قرار گرفت و دکتور مظفری ضمن سخنرانی در این سمپوزیم منحیث بهترین راه حل فهم دقیق و مناسب از دین را برای جوانان پیشنهاد نمود که مورد تائید و استقبال مشترکین قرار گرفت.

 

طی محفلی از روزجهانی افراد دارای معلولیت در وزارت ارشاد، حج واوقاف گرامیداشت به عمل آمد      .
سه شنبه 12 قوس 1398برابر با سوم دیسامبر 2019   
این محفل که به اشتراک هیئت رهبری، علماء و کارمندان این وزارت تدویر گردیده بود استادمحمد شریف "رباطی" رئیس تدقیق ومطالعات علوم اسلامی به نمایندگی از وزارت صحبت نموده گفت: معلولیت، محرومیت و محدودیت نیست، معلولین ومعیوبین برادران، خواهران، مادران و پدران اجتماع هستند.
بناءً مسؤلیت ماست تا به این قشر محترم جامعه کمک و مساعدت نموده و برای شان زمینه های مناسبت کار و فعالیت را فراهم نماییم تا احساس فقر و انزوا در جامعه نه نموده، حیثیت اجتماعی شان مصئون بماند، موصوف به ادامه سخنانش به وضع اجتماعی معلولین در کشور عطف نموده، از دست اندرکاران و مسئولین امور درقسمت فراهم نمودن تسهیلات مطابق شأن معلولین، مجدانه تقاضا نمودند که وسایل رفایی، معیشتی و تحصلی این جمعیت زجر کشیده را فراهم نموده ازهیچ نوع سعی وتلاش دراین راستا دریغ نورزند     .
سپس مولوی عنایت الله شریفی مدیرمسؤل مجله پیام حق صحبت نموده ضمن ارج گذاری به موقف و جایگاه اجتماعی معلولین افزود : قرانکریم تنها کتابی است که افراد دارای معلولیت را از نظرانسانی مساوی افراد عادی دانسته و درآیات متعددی شأن بلند انسانی همچون افراد سالم برای آنان قائل شده است .
این کتاب نه تنها برتعامل مثبت انسانی و رفتار احترام آمیز با معلولین تاکید دارد، بلکه کسانی را که با عبوسیت وترش رویی با معلولین برخورد می نمایند، مورد عتاب قراداده است. بناء نگهداری و مواظبت از حقوق انسانی و اجتماعی افراد معلول درپرتو قانون و دستورات متین اسلام وظیفه هرفرد سالم جامعه است .
محفل با ذکردعائیه توسط استاد ذین العابدین " کوشان " معاون ریاست تدقیق ومطالعات اختتام یافت 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS