وزیر ارشاد، حج و اوقاف با معاون سفارت ایران در کابل ملاقات نمود

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۲۹ - ۲۱:۴۹
ملاقات با معاون سفیر ایران

۵ ربیع الأول ۱۴۴۵هـ ق (۲۹ سنبله ۱۴۰۲هـ ش) شیخ الحدیث دوکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارش با آقای سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به منظور تحکیم روابط دینی و فرهنگی دو کشور دیدار و گفتگو نمودند. در ابتدا وزیر ارشاد، حج و اوقاف به آقای سید حسن مرتضوی خوش آمدید گفته افزود: کشور ایران دوست و همسایه ما است که برعلاوه بر مسائل دینی در بسیاری از زمینه ها با هم روابط مشترک و نزدیک داریم و لازم است این روابط را بیش از پیش توسعه و تقویت بخشیم. موصوف افزود: خوشبختانه اکنون هماهنگی های خوبی در روابط دو کشور ایجاد شده است، ما و شما تلاش کنیم تا این روابط را بیشتر توسعه دهیم و جادارد تا در زمینه های مختلف تجربیات خود را به باهم شریک سازیم. آقای ثاقب گفت: همه کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای منطقه و همسایه در این برهه از زمان به اتحاد و برادری نیاز بیشتر دارند، و نمونه خوب آن روابط نیک بین افغانستان و ایران می باشد. سپس معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: افغانستان و ایران هر دو کشور اسلامی هستند و با هم روابط تاریخی زیادی دارند، پس لازم است برای تقویت این روابط با یکدیگر همکاری بیشتر صورت گیرد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت افغانستان ایستاده است و ایران محل امنی برای مخالفان افغانستان نمی باشد. و همچنان برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در تمامی امور دینی و فرهنگی سهولت های لازم ایجاد شده است. در پایان این دیدار، آقای مرتضوی از وزیر ارشاد، حج و اوقاف جناب شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب رسما دعوت به عمل آورد تا در دور سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران اشتراک نماید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۲۲:۴۱
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف درشهر استانبول ترکیه با رئیس اتحاد عالمی علماء مسلمین دیدار نمود

چهار شنبه ۷ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۶ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف بعد از اختتام  کنفرانس مشورتی علماء جهان اسلام با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۷:۳۸
Background image

دیدار معین مسلکی و رئیس بعثه مدینه منوره با حجاج

سه شنبه ۶ذوالقعده ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور ۱۴۰۳ هجری شمسی

محترم شیخ زرمحمد"حقانی" معين  مسلکى ورئیس بعثه مدینه منوره در باغ (نخلستان عبدالرحمن بن عوف) درمدینه منوره با جمعی از حجاج کشور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۵۷
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با رئیس اداره امور دینی(دیانت) ترکیه

سه شنبه ۶ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب با پروفیسور دکتور علی ارباش رئیس عمومی اداره امور دینی(دیانت) در شهر. . .

BACK TO NEWS