سفر جلالتماب معین مسلکی وزارت ارشاد حج و اوقاف به کشور استرالیا

bakhshi_admin
شنبه ۱۳۹۸/۹/۱۶ - ۱۲:۳۲
استرالیا

معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف به ادامه دیدارشان از آسترلیا همچنان از مراکز دینی در شهر سدنی بازدید و با استادان مدارس پیرامون نحوه تدریس بحث و تبادل نظر نمودند و در لابلای این دیدار از سابقه تاریخی زندگی افغان ها در استرالیا و بنای نخستین مسجد توسط آنها نیز به نیکی یاد آوری صورت گرفت
همچنان در گوشه این کنفرانس با بعضی افغان های مقیم آن کشور مجلس و آنها پیرامون فعالیت‌های اسلامی، تعالیم دینی و ایجاد مراکز اسلامی به معین مسلکی این وزارت معلومات ارایه نمودند  
دکتور مظفری در ادامه از پارلمان آسترالیا در شهر( نیو ساوث لیز) دیدن نموده و با رئیس تقنین پارلمان استرالیا مفتی برونای نیز دیدار و پیرامون موضوعات جهان اسلام و روابط دینی بین دولتین بحث و تبادل نظر نمودند

 

دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف به ادامه دیدار از کشور استرالیا به روز دوشنبه ۲ دسامبر ۲۰۱۹ در سمینار علمی تحت عنوان سمپوزیم بین المللی اسلامی اشتراک نمودند در این سمپوزیم چالش هاو مشکلات جوانان در جوامع اسلامی مورد بحث قرار گرفت و دکتور مظفری ضمن سخنرانی در این سمپوزیم منحیث بهترین راه حل فهم دقیق و مناسب از دین را برای جوانان پیشنهاد نمود که مورد تائید و استقبال مشترکین قرار گرفت.

 

طی محفلی از روزجهانی افراد دارای معلولیت در وزارت ارشاد، حج واوقاف گرامیداشت به عمل آمد      .
سه شنبه 12 قوس 1398برابر با سوم دیسامبر 2019   
این محفل که به اشتراک هیئت رهبری، علماء و کارمندان این وزارت تدویر گردیده بود استادمحمد شریف "رباطی" رئیس تدقیق ومطالعات علوم اسلامی به نمایندگی از وزارت صحبت نموده گفت: معلولیت، محرومیت و محدودیت نیست، معلولین ومعیوبین برادران، خواهران، مادران و پدران اجتماع هستند.
بناءً مسؤلیت ماست تا به این قشر محترم جامعه کمک و مساعدت نموده و برای شان زمینه های مناسبت کار و فعالیت را فراهم نماییم تا احساس فقر و انزوا در جامعه نه نموده، حیثیت اجتماعی شان مصئون بماند، موصوف به ادامه سخنانش به وضع اجتماعی معلولین در کشور عطف نموده، از دست اندرکاران و مسئولین امور درقسمت فراهم نمودن تسهیلات مطابق شأن معلولین، مجدانه تقاضا نمودند که وسایل رفایی، معیشتی و تحصلی این جمعیت زجر کشیده را فراهم نموده ازهیچ نوع سعی وتلاش دراین راستا دریغ نورزند     .
سپس مولوی عنایت الله شریفی مدیرمسؤل مجله پیام حق صحبت نموده ضمن ارج گذاری به موقف و جایگاه اجتماعی معلولین افزود : قرانکریم تنها کتابی است که افراد دارای معلولیت را از نظرانسانی مساوی افراد عادی دانسته و درآیات متعددی شأن بلند انسانی همچون افراد سالم برای آنان قائل شده است .
این کتاب نه تنها برتعامل مثبت انسانی و رفتار احترام آمیز با معلولین تاکید دارد، بلکه کسانی را که با عبوسیت وترش رویی با معلولین برخورد می نمایند، مورد عتاب قراداده است. بناء نگهداری و مواظبت از حقوق انسانی و اجتماعی افراد معلول درپرتو قانون و دستورات متین اسلام وظیفه هرفرد سالم جامعه است .
محفل با ذکردعائیه توسط استاد ذین العابدین " کوشان " معاون ریاست تدقیق ومطالعات اختتام یافت 

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS