پیام وزارت ارشاد، حج و اوقاف در پیوند به مسلمان شدن یک شخص غیر مسلم

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۴:۵۶
مسلمان شدن بریتانیایی

وزارت ارشاد، حج و اوقاف منحیث بزرگترین سکتور امور دینی در کشور از مشرف شدن محترم سیمون اندرو (SIM0NANDREW) باشنده اصلی کشور بریطانیا، به دین مبین اسلام که با در ک حقانیت این دین بزرگ به رضا و رغبت اش صورت گرفته و در مقر این وزارت بگونه رسمی به تاریخ 31 / 6 / 1399 آنرا اظهار داشته و به اسم عبد الله مسمی گردیداست، اظهار خورسندی نموده و آنرا به فال نیک در  تداوم این روند با گسترش راهکارهای سالم و هموار نمودن زمینه های مناسب  آن، تلقی می نماید.

 با  عطف توجه به موضوع فوق دیدگاه و پالیسی این وزارت در روشنی تعالیم والای اسلام، بر آنست که ما شرعا مکلف هستیم تا دیگران را به این دین مبین با حکمت و موعظه حسنه دعوت نموده آغوش پرمهر اسلام را بروی آنها بازنماییم نه اینکه مسلمانان را از دین برانیم و آنها را با اشتباهات و گناهان شان ــ بدون اینکه مرتکب کفر و یا شرک علنی گردیده و با وجود دعوت به آن اصرار ورزند ــ،  با برداشت های سطحی و سلیقه ای خود از دین، بی دین قلمداد نماییم، که این امر نه تنها اینکه باعث تفرقه گرایی، ضعف، متلاشی شدن صفوف مسلمانان و بروز ده ها مشاکل و مصائب دیگری در میان ایشان می گردد بلکه این خود یکی از عوامل بزرگی فراراه امتناع دیگران از پذیرش این دین جاودانی و نجات بخش بشریت خواهد گردید که سبب اصلی آن برداشت ناقص و یا اشتباه ما از دین و منحصر ساختن و دانستن دین درقالب چنین برداشت های ناقص و یا سلیقه ای و اصرار بر آن می باشد و بسا اوقات اغراض، اهداف و منافع شخصی، گروهی و غیره نیز میتواند در چنین برداشت ها و پافشاری بر آن بگونه مستقییم و یا غیر مستقیم دخیل باشد.

ولی باید بدانیم که دین آنست که کتاب الله جل جلاله و سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم  به ما بیان نموده و اجماع امت و قیاس صحیح مجتهدین دین به آن استوار است نه آنکه دریافت و تعبیر سلیقه یی ما که ناشی از کم فهمی ها و یا کج فهمی ها به ما به میراث مانده است.

بنا بر آن این وزارت پیوسته تلاش خواهد نمود تا درهای ورودی به دین مبین اسلام را بیشتر تقویه نموده به سد ابوابیکه باعث راندن و خارج کردن مسلمانان از دین، احداث و باز شده است و یا خواهد احداث و باز شد، بپردازد و این امر را نه تنها و ظیفه و مسئولیت  خود بلکه مسئولیت و وظیفه تمام مسلمانان به خصوص داعیه داران دینی می پندارد و ایشان را به آن فرا می خواند و در این راستا هر نوع حرکت مؤثر را تقویه نموده  به حمایت مشروع و قانونی آن می پردازد و از علماء، أیمه و خطباء محترم می طلبد تا موضوع فوق را نصب العین خود در راستای ارشاد و دعوت خویش قرار دهند.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS