آغاز اولین پرواز حجاج از افغانستان به حرمین شریفین

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۳/۱ - ۹:۴۵
وداع با حاجیان

30 شوال 1444 هجری قمری (30 ثور 1402 هجری قمری)

محفلی به مناسبت آغاز پروازهای حجاج کشور به صوب حرمین شریفین امشب در سالون ترمینال بین المللی میدان هوائی کابل تدویر و اولین پرواز حجاج زون مرکز انجام شد.

در این محفل محترم مولوی عبدالکبیر کفیل ریاست الوزراء، مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست‌الوزراء و رئیس کمیته ملی حج، محترم شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، محترم مولوی خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ، عبدالهادی محمد رئیس عمومی میدان هوایی بین المللی کابل، معینان و رؤسای مرکزی این وزارت و حجاج پرواز اول حضور داشتند.

محفل با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز، سپس محترم مولوی عبدالسلام حنفی رئیس هیئت کمیته ملی حج با اشاره به جریان پروسه حج از زحمات وزارت ارشاد، حج و اوقاف تشکر کرده گفت این وزارت با اخلاص فراوان پروسه را سازماندهی و مدیریت نموده است و از درگاه خداوند منان توفیق حج را برای زائران بیت الله مسئلت نمود.

بعدا از آن مولوی عبدالکبیر کفیل ریاست الوزراء صحبت نمود و پس از دعای خیر برای حجاج کشورافزود: ما برای تحکیم و تقویت نظام اسلامی جهاد و مبارزه کردیم و به توفیق الله متعال در این مبارزه خود پیروز و اکنون نظام اسلامی در کشور حاکم است و از شما حجاج محترم میخواهم برای تقویت و دوام آن در حرمین شریفین دعاء کنید.

موصوف در ادامه سخنانش حجاج را مورد خطاب قرار داد گفت شما به نماینده گی از مردم افغانستان جهت ادای حج به عربستان عزیمت می نمایید سعی نماید تا این نمایندگی را به خوبی انجام دهید.

پس از آن شیخ الحدیث دکتور نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف با ایراد سخنان عالمانه خود گفت: اگر مناسک حج را به خوبی یاد نگرفته باشید، انجام کامل فریضه حج مشکل است. برای انجام آن باید دو قسمت از فرایض را یاد گرفت، اول فرایض حج و دوم فریضه شناخت حج، برای تحقق این امر علمای و مشایخ جید را از سراسر کشور برگزیده ایم تا مناسک و فرایض نامبرده را برای شما آموزش دهند.

وزیر ارشاد، حج واوقاف افزود: امسال این وزارت کتاب ویژه راهنمای مناسک حج و عمره را به زبان های پشتو و دری طبع کرده است که دارای ویژگی های: آسان، مختصر، جامع، مدلل و محقق می باشد و برگرفته از منابع معتبر فقه حنفی است که به هر حاجی یک جلد داده شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۲۲:۴۱
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف درشهر استانبول ترکیه با رئیس اتحاد عالمی علماء مسلمین دیدار نمود

چهار شنبه ۷ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۶ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف بعد از اختتام  کنفرانس مشورتی علماء جهان اسلام با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۷:۳۸
Background image

دیدار معین مسلکی و رئیس بعثه مدینه منوره با حجاج

سه شنبه ۶ذوالقعده ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور ۱۴۰۳ هجری شمسی

محترم شیخ زرمحمد"حقانی" معين  مسلکى ورئیس بعثه مدینه منوره در باغ (نخلستان عبدالرحمن بن عوف) درمدینه منوره با جمعی از حجاج کشور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۵۷
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با رئیس اداره امور دینی(دیانت) ترکیه

سه شنبه ۶ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب با پروفیسور دکتور علی ارباش رئیس عمومی اداره امور دینی(دیانت) در شهر. . .

BACK TO NEWS