تدویر جلسه رؤسای ولایات با سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۷ - ۱۴:۵۵
جلسه روسا

دیروز جلسه یی تعارفی و اداری محمد قاسم حلیمی سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف با رؤسای واحد های دومی وزارت در مجتمع حجاج با حضور داشت استاد تاج محمد مجاهد معین اداری ومالی، محمد عثمان طارق معین پالیسی وپلان، مشاورین و روسای مرکز پیرامون چگونگی فعالیت‌های کاری و پیشرفت پروژه های انکشافی دایر گردید
ابتداآیات چند ازکلام الله مجید توسط شیخ القراء استاد برکت الله سلیم رئیس امورقراء قرائت گردید .
بعدا استاد تاج محمد مجاهد صحبت نموده ضمن خوش آمدید به روسای ارشاد، حج واوقاف ولایات، روی پروسه های اداری ومالی توضیحات داده همکاری مسؤلین ولایات را درامرتطبق برنامه های روی دست داشته یک امر مهم تلقی نمود.
سپس رئیس ارشاد، حج واوقاف ولایت قندهار به نماینده گی از زون جنوب و جنوب غرب،‌ رئیس ارشاد، حج واوقاف ولایت دایکندی به نماینده گی از حوزه زون مرکزی، رئیس ارشاد، حج واوقاف نورستان به نماینده گی از زون مشرقی، رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت فاریاب به نماینده گی اززون شمال و شمال غرب، صحبت نمودند و یک سلسله نظریات و پیشنهادات ولایات متذکره را مطرح ساختند .
سپس محمد قاسم حلیمی صحبت نموده ضمن استماع نظریات وپیشنهادات مسؤلین ریاست های ارشاد، حج واوقاف ولایات، فرمودند: ما برنامه های برای ارتقاء‌ظرفیت علمای کرام روی دست داریم و از ایجاد کمیسیون مشترک با وزارت معارف نیز اشاره نمود تا اسناد تحصیلی علمای کرام به وقت و زمانش ارزیابی گردد .
همچنان درنظر است تا کمیسیونی را غرض بررسی اسناد علمای کرام با همکاری وزارت محترم معارف و شورای سراسری علماء‌ ایجاد نماییم تا به ولایات رفته ازنزدیک درقسمت ارزیابی اسناد علماء اجراات نمایند، علمای که سند تحصیلی (12) و (14) دارند کوشش می کنیم برای شان زمینه بورسیه ها را ازطریق رقابت آزاد فراهم نمایم و آنعده کارمندان که لسانس و ماستری دارند برای شان ستاژ(ایمه ) را در نظر داریم و غرض استفاده علمای کرام درپلان است تا یک کتابخانه بزرگ را در شهرکابل تاسیس نمایم .
آقای محمد قاسم حلیمی سرپرست وزارت به ادامه سخنان شان همآهنگی میان وزارت و واحد های دومی را در امر تطبیق پلان های ترتیب شده بسیار مهم دانست

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS