تدویر جلسه مقدماتی آغاز دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در مراکز بزرگ نظامی از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۱۹:۹
تفسیر ترجمه

۲۷رجب‌المرجب ۱۴۴۵ هجری قمری مطابق ۱۹ دلو ۱۴۰۲ هجری شمسی.

جلسه مقدماتی "پیرامون آغاز دوره‌های ترجمه و تفسیر قرآن کریم از اول ماه شعبان الی ۲۵ ماه رمضان سال جاری ۱۴۴۵ هجری قمری" قبل از ظهر امروز تحت ریاست شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج واوقاف به اشتراک معینان این وزارت، نماینده گان وزارت های دفاع و امور داخله، ریاست عمومی استخبارات، عده از شیوخ عظام و علمای کرام و رؤسای مرکزی در سالون جلسات مجتمع حجاج زون مرکز دایر گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردیده پس از آن مولوی عبدالغفار ثاقب رئیس امور قرا در مورد آغاز دوره‌های ترجمه و تفسیر قرآن کریم به حاضرین معلومات همه جانبه ارائه کرد.

موصوف افزود: پس از حاکمیت امارت اسلامی، این سومین بار است که دوره های ترجمه و تفسیر قرآن کریم در مراکز بزرگ نظامی کشور و همچنین رادیو و تلویزیون ملی برگزار می شود.

سپس وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف طی سخنان عالمانه خود گفت: امروز که ما و شما در این مجلس جمع گردیدیم موضوع آن در رابطه به آغاز دوره‌های ترجمه و تفسیر قرآنکریم می باشد، با آغاز این جلسه در تمام ولایات کشور در رابطه با ترجمه و تفسیر قرآن کریم جلساتی با شیوخ عظام و علمای کرام برگزار می شود.

وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف افزود، مبدأ و اصل شریعت قرآن کریم است و همه علوم و هدایت در قرآن عظیم الشان نهفته است. قرآن کریم کتاب آسمانی است که از جایگاه بالاتری نسبت به سایر کتب آسمانی برخوردار است.

محترم دکتور ثاقب در سخنان خود افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در (۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی در سراسر کشور برگزار می شود که از آن جمله(۳۵) مرکز در کابل و باقی آن (۲۲۵) مرکز در ولایات می باشد که مجموعاً (۶۱۵۳۱) مجاهد در آن شرکت خواهند ورزید.

همچنین موصوف افزود که نه تنها برای مجاهدین، بلکه برای همه شهروندان کشور (بزرگان، جوانان، مردان و زنان) از طریق رادیو و تلویزیون ملی، ترجمه و تفسیر قرآن کریم به طور زنده به زبان‌های پشتو و دری نیز پخش می‌شود.

وی در پایان سخنان خود توصیه ها و هدایات لازم را به شیوخ و علمای کرام که در مراکز نظامی مشغول انجام دوره های ترجمه و تفسیر قرآن کریم هستند، ارائه کرد.

در این دیدار مسئولین وزارتخانه های دفاع و امور داخله و ریاست عمومی استخبارات به وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف از هرگونه همکاری در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم در مراکز نظامی اطمینان دادند. ایشان گفتند که در تامین اطاق و غذا برای شیوخ عظام و علمای کرام که در مراکز نظامی معرفی می شوند توجه جدی خواهند نمود.

در پایان این دیدار، محترمین شیخ محمد اسماعیل رحمانی و شیخ نقیب الله به نمایندگی از مشایخ سخنرانی کردند و این اقدام نیک وزارت ارشاد، حج و اوقاف را خدمت به قرآن کریم خواندند. آنان افزودند: هر آنچه را که مسئولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف برای اجرای برنامه های دینی لازم بدانند، ما علماء قدردان آن هستیم و اجرای آن را ضروری می دانیم.

جلسه با دعای معین مالی و اداری خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS