ریس دارلانشاء مجمع فقه اسلامی خواهان قطع جنگ در افغانستان شد

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۰ - ۱۳:۵۰
دارلانشاء اسلامی

 عصر دیروز محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف با دوکتور محمد قطب مصطفی سانو رییس دارالانشاء مجمع فقه اسلامی پیرامون ختم جنگ و برادر کشی در افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمود. در این کنفرانس وزیر ارشاد، حج واوقاف از موقف‌گیری واحد کشورهای اسلامی پیرامون ختم جنگ جاری در افغانستان تشکری کرد و در این مورد تلاش های مجمع فقه اسلامی ، سازمان همکاری های اسلامی و سایر سازمان های معتبر اسلامی را ستایش کرد. آقای حلیمی از مجمع فقه اسلامی به خاطر تلاش های خسته‌گی ناپذیر برای وحدت امت اسلامی ستایش نمود. نامبرده از رهبران کشور های اسلامی و آقای دوکتور قطب مصطفی سانو خواست که برای ختم جنگ در افغانستان مسوولیت شان را ادا نمایند . آقای حلیمی در بخش سخنانش تاکید کرد که حکومت افغانستان آماده‌ی مذاکره در هر مکان بدون هیچ قید و شرط می باشد. متعاقباً رییس دارالانشا مجمع فقه اسلامی به سخنرانی پرداختند. آقای سانو گفت: ما از شما زیاد تشکر می کنیم که به مجمع فقه اسلامی و سایر سازمان های معتبر اسلامی مراجعه نمودید. ما همیشه تلاش کردیم که در افغانستان و سایر کشور های اسلامی آرامش برقرار شود. آقای سانو بیان نمود که ما نگران جنگ جاری در افغانستان هستیم،؛ زیرا این جنگ هیچ توجیه دینی ندارد و جنگ میان برادران مسلمان است که دراین جنگ کودکان، زنان و سایر افراد ملکی بی گناه قربانی می شوند. به این منظور ما خواهان به پایان رسیدن جنگ در افغانستان هستیم. نامبرده گفت: ما کاملاً آماده هستیم که مشترک با سازمان همکاری های اسلامی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان میانجیگری کنیم که جنگ در افغانستان به پایان برسد. در اخیر آقای قطب مصطفی سانو گفت که ما همیشه با جمهوری اسلامی و ملت افغانستان ایستاده هستیم و از آن های حمایت می کنیم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS