سیمینار دو روزه آموزشی برای مرشدین و ناظمین  حجاج سال ۱۳۹۸

bakhshi_admin
شنبه ۱۳۹۸/۴/۱ - ۹:۴۸
ناظمین



به منظور ارایه خدمات بموقع، مؤثر و فراهم آوری تسهیلات برای حجاج کرام در پروسه حج سال جاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف با طرح برنامه ها و پلان های موثر آماده گی های مقدماتی این پروسه ملی را اتخاذ نموده است و با مدیریت بهتر سعی بعمل می آورد تا از هروسیله ممکن استفاده نموده و این پروسه را موفقانه به یاری خداوند متعال به انجام رساند تا حجاج کرام با عزت و سربلندی به سفر حج بیت الله شریف انتقال و بعد از ادای حج بیت الله شریف دوباره برگشت نمایند.
روی این ملحوظ امروز سیمینار دو روزه آموزشی برای مرشدین و ناظمین سال 1398 در تالار مجمتع حجاج شهرکابل گشایش یافت.
دراین سیمینار مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج واوقاف، دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی، هیئت رهبر وزارت، مسوولین کمیته های کاری و بیش از۶ صد تن از مرشدین و ناظیمن اشتراک نموده بودند.
ابتدا مولوی عبدالحکیم منیب پیرامون ابعاد مختلف پروسه حج روشنی انداخته، اهمیت و فضیلت انجام خدمت برای حجاج را بطور مفصل بیان داشت وگفت: اولین کار شما مرشدین و ناظمین انجام خدمت صادقانه و مخلصانه به 45 تن حجاج مربوطه می باشد حل مشکلات حجاج در رابطه به مسایل مختلف وجیبه هریک از مرشدین دانسته شده است و به ادامه صحبت های خویش افزود هر مرشد و ناظمی که خدمات صادقانه را برای حجاج انجام دهد مورد تفقد و تقدیر قرار خواهد ګرفت، زیرا در پروسه حج امسال مکافات و مجزات بصورت جدی مدنظر گرفته شده است و هریک از موظفین شامل پروسه بعد از ارزیابی دقیق و مستند مورد مکافات یاهم خدای ناخواسته در صورت عدم تکمیل معیارات وظیفوی مجازات خواهند گردید.
موصوف به ادامه افزود: مرشدین گرامی! شما اهمیت و فضیلت خدمت ضیوف رحمن را در بین حجاج تبلیغ و ترویج نماید تا درهرگروپ 45 نفری تعداد از حجاج جوان  وتوانا با شما همکار همیشه گی بوده و در عرصه خدمت گزاری به حجاج شما را معاونت و مساعدت نمایند.
موصوف گفت امیدوارم تا مرشدین و ناظمین کرام با درنظرداشت اهمیت، فضیلت و اولویت(خدمة الحجاج شرف لنا) وظایف سپرده شده را به شکل بیشتر و بهتر انجام داده از یکسو اجر و پاداش اخروی نصیب شان گردیده و از طرف دیگر موجب کامیابی و نیک نامی این پروسه ملی خواهد گردید.
بعداً دکتور امین الدین مظفری در رابطه به تعهد و وظیفه شناسی صحبت نموده گفت شما ناظمین درجریان پروسه فعالیت های را که انجام می دهید مورد ارزیابی و نظارت جدی قرار خواهد گرفت، زیرا شما با وزارت ارشاد، حج واوقاف در رابطه به خدمت حجاج عهد و پیمان بسته اید اکنون که منحیث مرشد حجاج از بین هزارها تن اشتراک کننده شما پیروز شدید وظیفه خطیر و مهمی را درپیشرو دارید، معمول است که کسی به موقفی موفق شود به او تبریکی داده می شود ولی این تبریکی( موفق شدن شما منحیث مرشد حجاج) را زمانی ما برای شما اظهار می داریم که پروسه حج را بطور موفق و پیروزمندانه به انجام برسانید.
ایشان فرمودند: طوریکه در رهبری وزارت تغییرات گسترده یی به میان آمده است در پیشبرد امور خصوصا در انجام امور کاری پروسه حج نیز تغییرات مثبت رونما گردد تغییر مثبت زمانی میسور است که شما با همکاری، کارصادقانه و با همت عالی تان امور محوله را به انجام برسانید.
سپس قاضی فیض محمد مختار رئیس حج و زیارت پیرامون چگونگی مصارف حج بطور مفصل روشنی انداخته گفتند بنابر بلند رفتن قیمت ها درکشور عربستان سعودی مصارف و هزینه حج در افغانستان نیز تفاوت اندک نموده است.
وی از مرشدین تقاضا نمود تا مصارف حج را یکا یک یاداشت و درصورت که کدام حاجی کرام در مورد سوال داشته باشد قناعت وی را با ارایه معلومات دقیق فراهم نمایید.
بعدا استاد محمد شریف رباطی در مورد استقبال حج در میادین هوایی(جده و مدینه منور) روشنی انداخته فرمودند: شما به مثابه نماینده گان ملت غیور افغانستان در میادین هوایی جایگاه، وقار، حیثیت و عزت مردم این سرزمین را جدا درنظر گرفته، درنظم و دسپلین حجاج مربوطه سعی بعمل آورید وقبل از عزیمت برای حجاج در مورد چگونگی عبور از میادین هوایی معلومات ارایه نمایید.
وی همچنان در رابطه به مشخص بودند سالون حجاج افغانی در میادین متذکره مفصلا معلومات برای مرشدین و ناظیمن ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS