فراخوان مشارکت دولتداری باز

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۱ - ۱۴:۱۶

پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز دولت جمهوری اسلامی افغانستان عنقریب آغاز می­گردد.

براساس رهنمودهای مشارکت دولتداری باز (OGP)، برنامه های عمل ملی کشورهای عضو در مشارکت با نهادهای مدنی تدوین و ترتیب می­گردد. دولت جمهوری اسلامی افغانستان از زمان عضویت در مشارکت دولتداری باز تا کنون در روشنایی رهنمودهای مزبور دو برنامه عمل ملی را تدوین نموده است.

برنامه عمل ملی-1 موفقانه تطبیق گردیده و برنامه عمل ملی-2 با مشارکت گسترده نهادهای جامعه مدنی و شهروندان تدوین و در مراحل پایانی تطبیق قراردارد. برنامه عمل ملی–2 دولت ج.ا.ا. دارای 18 تعهد دورنگر می‌باشد که با تطبیق آن شفافیت و حسابدهی در عرضه خدمات عامه افزایش یافته و مزید بر آن سطح مشارکت عامه را در تدوین پالیسی‌های ملی مساعد می‌سازد. طور نمونه می توان از "مقرره ثبت و بررسی مالکیت ذینفع" که در راستای ارتقای شفافیت، حسابدهی و پاسخگویی تدوین و به تصویب رسیده است، یاد آوری نمود. یقیناً، با تطبیق درست آن می توان از انواع جرایم مالیاتی ( فرار مالیاتی، پول شوئی، تمویل تروریزم و قاچاق مواد مخدر) جلوگیری بعمل آورد.

از آنجائیکه زمان تطبیق برنامه عمل ملی-2 رو به اتمام است و اکثریت  تعهدات آن تکمیل گردیده ، دولت ج.ا.ا در نظر دارد پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز را آغاز نماید، لذا از تمامی وزارت‌خانه‌ها، ادارات مستقل، نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها، سکتور تعلیمی و تحصیلی، سکتورخصوصی و شهروندان تقاضا به عمل می آید تا موضوعات پیشنهادی شانرا که مرتبط با (شفافیت، حسابدهی، بهبود و ارتقای مشارکت شهروندان در تدوین و تطبیق پالیسی های عامه و استفاده از تکنالوژی نوین) باشند، جهت شمولیت در برنامه عمل ملی-3 الی تاریخ 31 اسد 1400 به ایمیل ادرس های ذیل ارسال نموده، ممنون سازند.

Faisal.stanekzai2@gmail.com  وinfo@ogpa.gov.af   

شایان ذکر است که سکرتریت دولتداری باز تنها تسهیل کنندۀ پروسه تدوین برنامه های عمل ملی کشور است و موضوعات پیشنهادی شما، پس از توحید به مراجع مربوطه به ویژه مجمع عمومی مجتمع مشارکت دولتداری باز افغانستان پیشکش خواهد شد.

جهت معلومات بیشتر به وبسایت مشارکت دولتداری باز مراجعه نمائید.  https://ogpa.gov.af 

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS