پیام وزارت ارشاد حج واوقاف

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۷ - ۱۹:۳۲
ميلاد

پیام وزارت ارشاد، حج و اوقاف به مناسبت میلاد مبارک حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم

( سه شنبه،۱۲ ربیع الأول، ۱۴۴۳هـ ق، مطابق ۲۷ میزان، ۱۴۰۰هـ ش )

وَمَآ أَرْسَلْنٰكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعٰلَمِينَ  [ الأنبیاء: ۱۰۷ ]

سرپرست وزیر ارشاد حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان به نمایندگی از منسوبین وزارت، علمای کشور، مشایخ، خطباء و امامان مساجد به مناسبت میلاد باسعادت ناجی و رهنمای بشریت حضرت محمد مجتبی ﷺ به تمام عالم اسلام، به خصوص رهبری امارت اسلامی، مجاهدین و مردم متدین افغانستان سلام ها و آرزوی نیک خویش را تقدیم می نمایم.

خوشحالم که این بار روز میلاد مبارک در حال بزرگداشت می گردد که کشور عزیز ما از چنگال اشغال و فتنه آزاد گردیده است پس برای ادای حق این نعمت بزرگ و گرامیداشت از میلاد النّبی صلی الله علیه و آله و سلم ارشادات ذیل را مورد توجه قرار دهیم:

۱ــ رجوع به الله متعال و ندامت ( توبه کردن ) از تمام گناهان ظاهری و باطنی، مطابق این قول الله تعالی:   [ وتوبوا إلى الله جميعاً أيّها المؤمنون ]

۲ــ پیروی و متابعت از اخلاق سرورکائنات حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در همه جوانب و ابعاد زندگی، طوری که الله تعالی می فرماید: [ وإنّك لعلى خُلُقٍ عظيم ] و حضرت پیغمبر صلی الله علیه و سلم فرموده است: إنّما بعثت لأتمّم مكارم الأخلاق ]

۳ــ محبت با پیامبر گرامی از صمیم قلب از راه مطالعۀ سیرت و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم و نیز تعلیم دهی این محبت به خانواده و اولادهای خویش مطابق این ارشاد رسول الله صلی الله علیه وسلم:         [ لا یؤمن أحدکم حتی أکون أحب إليه من والده وولده والناس أجمعين. ]

با استفاده از این موقع از مسلمانان اهل خیر و متمولین خواهش میکنم که با متابعت از پیغمبر محبوب خویش در راستای دستگیری از بیچاره گان، یتیمان و بیوه ها در این ایام مشکل اقتصادی شفقت و مهربانی نمایند.

در آخر به دربار خداوند متعال دعاء می نمایم که ما را از جمله  مُحبّین صادق و عاشقان رسول گرامی گردانیده و در کشور عزیز ما نظام اسلامی استقرار و آرامش استحکام و مداومت یابد.

                                                                                                                         السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

شیخ الحدیث دکتور مولوي نور محمد ثاقب

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS