گردهمایی بیش از یکهزار تن عالم دین در مسجد جامع عیدگاه به هدف آتش بس میان اطراف درگیر

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۱۳ - ۸:۳۵
دیدار علما

گردهمایی بیش از یکهزار تن عالم دین در مسجد جامع عیدگاه به هدف آتش بس میان اطراف درگیر و تقبیح حملات تروریستی بالای علمای کرام
کابل، افغانستان: امروز بیش از یکهزار تن علمای کرام در مسجد جامع عیدگاه گردهم آمدند و از اطراف درگیر خواستند که آتش بس فوری نموده و حملات تروریستی بالای علمای دینی را تقبیح و خواهان پایان بخشیدن آن گردیدند.
برنامه با تلاوت آیات ملکوتی کلام الله مجید آغاز یافت. سپس مولوی گل احمد صدیقی چکری رئیس شورای علمای ناحیه هفت شهر کابل سخنرانی نموده و پیرامون صلح از نظر اسلام صحبت نموده و خواهان پایان یافتن حملات تروریستی بالای جان علمای کرام گردید. در ضمن از دولت و مخالفین خواستند تا در قسمت امنیت جان علما توجه جدی نموده و به حکم خدا و رسولش گردن نهند و به جنگ و مسلمان کشی خاتمه بخشند. 
پس از آن هر یک شیخ مصباح شهرستاتی نماینده علمای اهل تشیع شهر کابل و مولوی عبدالقادر قاند رئیس شورای علمای ناحیه نهم شهر کابل و چند تن عالم دیگر در مورد صلح و پایان یافتن حملات تروریستی بالای جان علما صحبت کردند و از تمام گروه های مسلح خواستند که بیشتر از این به تداوم جنگ و کشتن مسلمانان نیندیشند.
برنامه با خوانش قطعنامه پنج ماده یی توسط مولوی دین محمداحمدی و مولوی عبدالطیف راسخ علمای دین و ائمه مساجد پایان یافت که در آن از اطراف درگیر خواسته شده بود تا هرچه زود به ندای خدا و رسولش و مردم مسلمان افغانستان و علمای کرام گوش نهاده و به جنگ و کشتار علما و مردم بی دفاع و مؤمن کشور پایان بخشند و مذاکرات صادقانه صلح را آغاز نمایند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS