دیدار وزیر ارشاد، حج و اوقاف با شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۳/۹ - ۸:۵۱
دیدار با سفیر ترکیه

سه شنبه ۲۰ ذوالقعده الحرام ۱۴۴۵ هجری قمری مطابق ۸ ​​جوزای ۱۴۰۳ هجری شمسی.

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف با آقای جنک اونال، شارژدافیر و سرپرست سفارت ترکیه و هیئت همراهش در دفتر کاری شان در کابل دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا شارژدافیر سفارت ترکیه از دستاوردهاو پیشرفت های اخیر امارت اسلامی افغانستان خوشی نموده روابط دینی و فرهنگی افغانستان و ترکیه را حائز اهمیت خوانده گفت: افغان ها و ترک ها از لحاظ دین و مذهب یکی هستند نامبرده از روابط خوب و گسترده کشورش با امارت اسلامی ابراز خوشحالی نموده و بر ایجاد بیشتر همکاری های مشترک تاکید کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم در قسمت امور حج، مساجد و سایر  بخش‌های دینی از طریق اداره امور دینی( ديانت) کشور ما همکاری مستمر داشته باشیم.

سپس وزیر ارشاد، حج و اوقاف ضمن عرض خوش امدید به شارژدافیر سفارت ترکیه، از حسن نظر وی ابراز خرسندی کرد.

و مخثصرا پیرامون پیشرفت های بزرگ و مهم امارت اسلامی روشنی انداخته و از سفر اخیرش به ترکیه و اشتراک شان در کنفرانس مشورتی علمای جهان اسلام یادآوری کرد ‏و تدویر کنفرانس مشورتی علمای کشورهای اسلامی که در شهر تاریخی استانبول راه اندازی گردیده بود را بسیار ارزشمند و مهم تلقی نموده و گفت این کنفرانس نتایج بسیار سودمندی را برای فلسطین در قبال داشت.

آقای ثاقب برگزاری چنین نشست ها و کنفرانس های مهم و ارزشمند دینی را بین کشورهای اسلامی بسیار ضروری خواند.

در این دیدار در کنار سایر موضوعات مهم دینی، پیرامون تقویت و توسعه روابط دینی و علمی، تبادل نظریات بین علمای کرام دو کشور و سایر موضوعات مهم بحث و گفتگو صورت گرفت، دوجانب تآکید نمودند تا همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بیشتر توسعه یافته و استمرار یابد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS