فراغت اولین دور ستاژ امامت و انستیتوت تدریب الائمه و ششمین مرحله آموزش زبان عربی از انستیتوت تدریب الائمه این وزارت

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۴
تدریب ائمه

۲۵ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ هـ ق مطبابق ۱۷ جدی ۱۴۰۲ هـ ش

محفل اولین دور فراغت ستاژ امامت و انستیتوت تدریب الائمه، ششمین مرحله فراغت آموزش زبان عربی و محفل اختتام مسابقه سیرة النبی ﷺ امروز طی محفلی شانداری از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف برگزار گردید.

در محفلی که به همین مناسبت دایر گردیده بود شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، شیخ مولوی نداء محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی، مولوي محمد امان عبید والی ولایت کابل، شیخ الحدیث مولوی اسماعیل رحمانی مسؤول مدرسه جهادی کابل، مولوی کرامت الله آخندزاده معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، شیخ مولوی زر محمد حقانی معین مسلکی، شیخ مولوی عزیز الرحمن منصور معین عرفان و تنظیم اماکن دینی، مولوی عارف الله عارف معین اداری و مالی، رؤسای مرکزی، مسئولین امارت اسلام افغانستان، علمای کرام، تعداد از محصلین و خانواده های فارغان اشتراک نموده بوند.

محفل با تلاوت آیات مبارکه قرآن کریم آغاز گردید ابتداء مولوی محمد اشرف حقانی در سخنرانی افتتاحیه محفل گفت اکنون از انستیتوت تدریب الأئمه(47) تن از ستاژ امامت(80) تن از دوره آموزش زبان عربی تعداد(27) تن فارغ گردیدند.

سپس معین عرفان و تنظیم اماکن دینی این وزارت در رابطه به اهمیت زبان عربی مفصلا سخنرانی نموده افزودند که فرا گیری زبان عربی برای مسلمین بسیار با اهمیت است زیرا قرآن کریم به زبان عربی نازل گردیده است.

در ادامه آقای منصور افزودند تمام علوم که در دنیا موجود است همه آن در قرآن کریم بیان شده است، ما و شما باید سعی کنیم به دساتیر قرآن کریم عمل نمائیم.

بعدا شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوي نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف سخنرانی نموده، افزود: محفل امروزی ما به خاطر اولین دور فراغت ستاژ امامت و انستیتوت تدریب الائمه، ششمین مرحله فراغت آموزش زبان عربی و محفل اختتامیه مسابقه سیرة النبی ﷺ می باشد که امامان و طلاب محترم دوره های تحصیلی این انستیتوت را فرا گرفته و آماده عرضه خدمات دینی برای مردم مسلمان افغانستان اند موصوف در ادامه سخنانش افزود جایگاه امامت در اسلام رفیع و بسیار عظیم است از اینرو باید امام شرایط و ضوابط امامت را داشته باشد امام باید عالم مدبر و جید باشد زیرا در اصلاح افراد جامعه رول عظیمی را ایفا می نماید، وزارت ارشاد، حج و اوقاف سعی دارد تا از طریق ستاژامامت این مرکز تحصیلی ظرفیت امامان را ارتقا بخشد.

موصوف همچنان در رابطه به تقریر خطبه های جمعه گفت خطبه جمعه به طور تفصیلی مطابق به تمام اصول اسلام ترتیب و تهیه می گردد و امامان مساجد در توضیح آن در ایام جمعه مسئولیت دارند تا در ماحول موضوع با استناد از آیات متبرکه قرآنکریم و احادیث نبی کریم ﷺ ایراد خطبه نمایند.

به همین ترتیب مولوی محمد امان عبید والی کابل در رابطه به جایگاه علماء مفصلا صحبت نمودند

بعدا، شیخ الحدیث مولوی اسماعیل رحمانی مسؤول مدرسه جهادی کابل در رابطه به جایگاه علم بادر نظرداشت سیرت نبوِی ﷺ معلومات همه جانبه یی را ایراد نمود.

سپس شیخ مولوی نداء محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی فرا گیری علوم بخصوص ستاژ امامت و زبان عربی را مهم دانسته و پیرامون آن مفصلا سخنرانی نمود

در پایان محفل از طرف وزیر ارشاد، حج و اوقاف برای فارغان دور ستاژ امامت و تدریب الأئمه و آن عده از اشتراک کننده گان که در مسابقات سیرت نبوی ﷺ درجه ممتاز اخذ نموده بودند لوح تقدیر و جوایز نقدی اهداء گردید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS