ملاقات جلالتماب وزیر ارشاد حج و اوقاف با وزیر دولت در امور شهدا و معلولین.

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۹:۷
وزیر دولت در امور شهدا

سه شنبه ۲۳ جدی ۱۳۹۹

قبل از ظهرامروز محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارش با آقای لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین پیرامون استراتژی ملی معلولیت و پلان تطبیقی آن و همچنان در مورد تقویت روابط کاری میان دو اداره، گفتگو نمودند.

ابتدا آقای آریوبی پیرامون استراتژی ملی معلولیت و پلان تطبیقی آن معلومات داده و گفت؛ استراتیژی ملی معلولیت به منظور رسیدگی بهتر و تغییر وضعیت زندگی افراد دارای معلولیت تدوین شده که دور نمای ده ساله زندگی آنها را نشان می دهد. ایشان علاوه نمودند که این وزارت پلان تطبیقی هر وزارت را قبلا تهیه کرده و برای غنی سازی بیشتر با وزارت خانه ها و ادارات شریک نموده است و هر اداره می توانند با توجه به مسوولیت های کاری، نظرات تخنیکی شأن را شامل آن بسازند.

بعداً وزیر ارشاد، حج و اوقاف ضمن ابراز تشکری از رهبری آن وزارت درمورد اقدام به‌جا و موثر شان، در رابطه به تدوین استراتیژی نامبرده وعده همکاری نمودند.

آقای حلیمی وعده همکاری همه جانبه را در رابطه نموده، گفت؛ رسیدگی و کمک به افراد دارای معلولیت یک مسوولیت دینی است و این وزارت در بخش تطبیق استراتژی ملی معلولیت در هماهنگی وزارت دولت در امور شهدا و معلولین کار خواهد کرد. او همچنان علاوه نمود که در تمام مساجد تسهیلات را برای دسترسی معلولین در نظر می گیرند. همچنان از طریق مساجد آگاهی دهی عمومی را پیرامون حقوق معلولین در مرکز و ولایات به راه می اندازند.

در بخش از مجلس حبیب خان ځاځي مشاور تخنیکی وزارت  دولت در امور شهدا و معلولین پیرامون محتوا استراتژی ملی معلولیت مربوط وزارت ارشاد، حج و اوقاف از جمله؛ ادغام اجتماعی، آموزش، آگاهی دهی و استخدام افراد دارای معلولیت صحبت و در زمینه معلومات دادند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS