وزیر ارشاد، حج واوفاف یک محراب مسجد را در محوطه وزارت ترانسپورت و هوانوردی افتتاح نمودند.

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۱ - ۱۳:۱۰
مسجد وزارت ترانسپورت

چهارشنبه ۱۷ صفرالمظفر ۱۴۴۶ هـ ق (۳۱ اسد ۱۴۰۳ هـ ش)

 

بر اساس حکم عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله یک محراب مسجد از بودجه اوقافی وزارت ارشاد، حج و اقاف در محوطه وزارت ترانسپورت و هوانوردی به صورت پخته و اساسی اعمار گردید و امروز طی محفلی برای استفاده نمازگزاران افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه مسجد مذکور، وزیر ارشاد، حج و اوقاف شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتي نورمحمد ثاقب، الحاج ملا حمیدالله آخندزاده وزیر ترانسپورت و هوانوردی، شیخ الحدیث زرمحمد حقانی معین مسلکی  وزارت ارشاد، حج واوقاف و تعدادی از روسای هر دو وزارت اشتراک داشتند.

محفل با تلاوت آیات از کلام الله مجید آغاز گردید ابتدا محترم مولوی محمد نبی محمدی رئیس عمومی مساجد و حسینیه ها سخنرانی نموده راجع به اعمار مسجد و ملحقات آن به حاضرین معلومات همه جانبه ارایه نمود.

پس از آن وزیر ارشاد، حج و اوقاف سخنرانی همه جانبه و عالمانه را ایراد کرده گفت: که این مسجد به اساس هدایت امیرالمؤمنین حفظه الله ازبودجه اوقافی وزارت ارشاد، حج و اوقاف اعمار گردیده است.

آقای ثاقب افزود: الحمدلله امروز ما و شما شاهد افتتاح این مسجد جدید التأسیس هستیم که در دو طبقه به شکل پخته و اساسی ساخته شده است که در یک وقت ظرفیت هزار (1000) نمازگزار را دارد.

این مسجد ادامه پروژه های است که توسط وزارت ارشاد، حج و اوقاف تحت اعمار قراردارند و در چند روز گذشته تعدادی از این مساجد نوساخت در کشور افتتاح شده است و در آینده نزدیک ما شاهد افتتاح مساجد دیگری نیز در کشور خواهیم بود.

قضاوتپوه ثاقب افزود: وزارت ارشاد، حج و اوقاف در کنار سایر فعالیت های خود اعمار، ترمیم و مراقبت از مساجد را نیز بر عهده دارد.

پس از آن، رئیس تفتیش داخلی وزارت ترانسپورت و هوانوردی شیخ محمد ایوبی به ایراد سخن پرداخت، ایشان در سخنان خود در مورد ضرورت و اهمیت اعمار مساجد معلومات ارایه نمود موصوف ضمن قدردانی از فعالیت های وزارت ارشاد، حج واوقاف از اعمار مسجد فوق الذکر ابراز تشکری نمودند.

قابل ذکر است که این مسجد در موازی (400) متر مربع زمین طراحی و به مبلغ (9798872) نه میلیون و هفتصد و نود و هشت هزار و هشتصد و هفتاد و دو افغانی در دو طبقه با تمام تجهیزات آن ساخته شده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۳ - ۱۶:۲۴
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با مسئوولین بلندپایه امور دینی کشور ترکیه

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارشان با محترم پوهنوال سلیم ارگون معاون ریاست اداره امور دینی کشور ترکیه و هیئت معیتی اش ملاقات نمودند. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۱ - ۱۳:۱۰
Background image

وزیر ارشاد، حج واوفاف یک محراب مسجد را در محوطه وزارت ترانسپورت و هوانوردی افتتاح نمودند.

چهارشنبه ۱۷ صفرالمظفر ۱۴۴۶ هـ ق (۳۱ اسد ۱۴۰۳ هـ ش)

 

بر اساس حکم عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله یک محراب مسجد از بودجه اوقافی وزارت ارشاد، حج و اقاف در محوطه وزارت ترانسپورت و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

BACK TO NEWS