پیام وزارت ارشاد حج واوقاف

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۷ - ۱۹:۳۲
ميلاد

پیام وزارت ارشاد، حج و اوقاف به مناسبت میلاد مبارک حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم

( سه شنبه،۱۲ ربیع الأول، ۱۴۴۳هـ ق، مطابق ۲۷ میزان، ۱۴۰۰هـ ش )

وَمَآ أَرْسَلْنٰكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعٰلَمِينَ  [ الأنبیاء: ۱۰۷ ]

سرپرست وزیر ارشاد حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان به نمایندگی از منسوبین وزارت، علمای کشور، مشایخ، خطباء و امامان مساجد به مناسبت میلاد باسعادت ناجی و رهنمای بشریت حضرت محمد مجتبی ﷺ به تمام عالم اسلام، به خصوص رهبری امارت اسلامی، مجاهدین و مردم متدین افغانستان سلام ها و آرزوی نیک خویش را تقدیم می نمایم.

خوشحالم که این بار روز میلاد مبارک در حال بزرگداشت می گردد که کشور عزیز ما از چنگال اشغال و فتنه آزاد گردیده است پس برای ادای حق این نعمت بزرگ و گرامیداشت از میلاد النّبی صلی الله علیه و آله و سلم ارشادات ذیل را مورد توجه قرار دهیم:

۱ــ رجوع به الله متعال و ندامت ( توبه کردن ) از تمام گناهان ظاهری و باطنی، مطابق این قول الله تعالی:   [ وتوبوا إلى الله جميعاً أيّها المؤمنون ]

۲ــ پیروی و متابعت از اخلاق سرورکائنات حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در همه جوانب و ابعاد زندگی، طوری که الله تعالی می فرماید: [ وإنّك لعلى خُلُقٍ عظيم ] و حضرت پیغمبر صلی الله علیه و سلم فرموده است: إنّما بعثت لأتمّم مكارم الأخلاق ]

۳ــ محبت با پیامبر گرامی از صمیم قلب از راه مطالعۀ سیرت و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم و نیز تعلیم دهی این محبت به خانواده و اولادهای خویش مطابق این ارشاد رسول الله صلی الله علیه وسلم:         [ لا یؤمن أحدکم حتی أکون أحب إليه من والده وولده والناس أجمعين. ]

با استفاده از این موقع از مسلمانان اهل خیر و متمولین خواهش میکنم که با متابعت از پیغمبر محبوب خویش در راستای دستگیری از بیچاره گان، یتیمان و بیوه ها در این ایام مشکل اقتصادی شفقت و مهربانی نمایند.

در آخر به دربار خداوند متعال دعاء می نمایم که ما را از جمله  مُحبّین صادق و عاشقان رسول گرامی گردانیده و در کشور عزیز ما نظام اسلامی استقرار و آرامش استحکام و مداومت یابد.

                                                                                                                         السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

شیخ الحدیث دکتور مولوي نور محمد ثاقب

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS