برنامه حسابدهی حکومت به ملت

bakhshi_admin
شنبه ۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۱۰:۴۳
حسابدهی حکومت به ملت

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در برنامه حسابدهی حکومت به ملت دستاوردهای سال گذشته و پلان های سال پیشرو را بیان نمودند

کابل، افغانستان: از مرکز رسانه های حکومت گزارش می رسد که مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در برنامه حسابدهی حکومت به ملت دستاوردهای سال گذشته و پلان های سال بعدی را بیان نموده و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

مطابق هدایت مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان تمام ادارات حکومت مکلفیت یافته اند تاجهت شفافیت اجراآت، گزارش های کاری انجام شده و پلان های آینده شان را در حضور رسانه ها و کمیسیون دسترسی به اطلاعات به ملت ارایه نمایند.

به همین دلیل امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف عمده ترین دستاوردهای سال 1397 مالی و پلان های کاری سال 1398 وزارت مربوطه را درحضور رسانه ها و کمیسیون دسترسی به اطلاعات به ملت بیان داشته ودر قسمت دستاوردهای ارشادی گفتند:

برای اولین بار (4) هزار نسخه کتاب خطبه نمازهای جمعه در دو جلد به زبان های رسمی کشور جهت استفاده خطبأ از سوی این وزارت اقبال چاپ یافت. همچنان برای اولین بار بست های اجیری امامان، خطبأ و مؤذنین به بست های رسمی رتب و معاش ارتقأ و معاش آنان افزایش یافت وبرای ارتقای سویه تحصیلی علما، امامان و قاریان برای اولین بار انستیتوت تدریب ائمه و معهد عالی قرأ در کشور ایجاد گردید. در ضمن جهت ادای نمازها و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه(439) محراب مسجد و حسینیه در کشور ترمیم و اعمار شده است.

ایشان افزودند: برای اولین بار در تمام جهان اسلام کل قرانکریم توسط یکنفر (استاد قاری برکت الله سلیم)، به (14) روایت و (7) قرائت در تلویزیون ملی ثبت می شود. از جمله (10) روایت آن پیش از این ثبت و روایت (قالون) در سال 1397 ثبت گردیده است. روند ثبت روایت های دیگر ادامه دارد.

ایشان در مورد حج گفتند:با وجودی که نرخ حج افغانستان نسبت به نرخ حج دولتی سایر کشورهای اسلامی نازل است، اما با نظارت مسوولانه نزدیک به (30) هزار تن حاجی به حرمین شریفین جهت ادای فریضه حج فرستاده شده اند و خدمات مناسب در داخل و خارج کشور برای آنان تنظیم و ارایه گردیده است.

ایشان در باره اجراآت انجام شده اوقاف و اداری گفتند: مبلغ (85) ملیون افغانی از عواید وقفیجمع آوری و تحویل بانک گردیده است. همچنان (95) درصد بودجه عادی و (87) درصد بودجه انکشافی به مصرف رسیده است.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در پایان از پلان های سال آینده نام برده از جمله گفتند: برای اولین بار در تاریخ کشور توسط این وزارت سپموزیم بین المللی امام ابوحنیفه (رح) مدیریت، تنظیم و تدویر می یابد. (1700) تن قاری و فاتح با معاش مناسب به طور مؤقت در مساجد نواحی شهر کابل جهت ختم قران کریم در ماه مبارک رمضان توظیف می گردند.

ایشان افزودند: (60) محراب مسجد در مرکز و ولایات از بودجه انکشافی اعمار،(2) محراب مسجد ترمیم و (36) محراب مسجد جامع نمونوی با (34) باب سالون فاتحه خوانی از طرف واحد عملیاتی ارگ ریاست جمهوری در هماهنگی و همکاری مستقیم این وزارت در 34 ولایت کشور اعمار می گردد که در تاریخ کشور بی پیشینه می باشد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS