تدویر سیمینار مظاهر اعتدال در نظام خانواده از دیدگاه اسلام 

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۴/۱۰ - ۹:۵۱
سمینار اعتدال


سیمینار یک روزه تحت عنوان(مظاهر اعتدال در نظام خانواده از دیدګاه اسلام) امروز با اشتراک مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج واوقاف، دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی، هیئت رهبری وزارت، علمای کرام، اساتید مدارس،  و جمعی از کارمندان(ذکور و اناث) این وزارت تدویر گردید.
ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید توسط شیخ القراء والمجودین  استاد برکت الله سلیم رئیس امور قراء این وزارت قرائت گردید
بعد مولوی احمد گل دلاور رئیس اعتدال پیرامون ساختار تشکیلاتی و زمان تأسیس ریاست اعتدال معلومات داده گفت سه سال قبل ریاست متذکره در چوکات این وزارت مدغم و منحیث یک ریاست مستقل در کنار سایر ریاست ها به فعالیت آغاز نمود.
هدف ازتاسیس این نهاد راه اندازی برنامه های تبلیغی برای جلوگیری از افراطیت، ترویج و نهادینه ساختن اعتدال در جامعه خصوصا در ابعاد مختلف: عبادی، اقتصادی، حکومت داری، فرهنگی، زندگی اجتماعی، نظام خانواده گی وسایر بخش ها با درنظر داشت احکام و دساتیر دینی در کشور می باشد.
این ریاست مصمم است تا با راه اندازی برنامه ها منجسم و پلان شده در مرکز وولایات پیام دین را که همانا اعتدال ووسطیت است ترویج و مردم را با رعایت آن تشویق سازد و در نتیجه از زیاده روی و افراطیت جلوگیری بعمل آورد.
بعداً مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج اوقاف پیرامون افراط و تفریط و پیامدها و نتایج حاصل از آن بحث های همه جانبه نموده گفت: اسلام دین عدالت، احسان و مساوات می باشد، تعدی و ظلم را نمی پذیرد، در دین مقدس اسلام افراط و زیاده روی مردود شمرده شده است.
سپس دکتور امین الدین مظفری راجع به نقش اعتدال در بهبود نظام خانواده بحث نموده وضمن اینکه اعتدال را از زوایای مختلف به معرفی گرفت در رابطه به رعایت اعتدال در نظام خانواده مفصلا توضیحات ارایه نمود.
به ادامه محراب دانش مشاور وزارت، قاضی ریاض الله صابر رئیس تعلیمات دینی و تدریب ائمه، محمدشریف رباطی رئیس تدقیق و مطالعات علوم اسلامی، ستاره مخبت آمره دیپارتمنت علوم ساینس وسیدرسول مظهری پیرامون موضوعات مختلف: (رعایت عدالت بین فرزندان، تعادل درتعلیم و تربیه اولادها، دښځو په وړاندی د تاوتریخوالي حکم د اسلام په رناکی ونقش پرداخت مهر در استحکام خانواده ) بحث های ارزشمند و همه جانبه ای را ارایه نمودند
مجلس با دعایه خیر توسط مولوی عنایت الله شریفی به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS