تدویر کنفرانس مشترک وزارت های ارشاد، حج و اوقاف، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ و اداره اترا در رابطه به مبارزه با موج سوم کرونا

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۶ - ۱۰:۱۸
كرونا

چهار شنبه 5 جوزا 1400

دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف و داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز در یک نشست مشترک خبری با وزارت اطلاعات و فرهنگ و اداره اترا بر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا در کشور تاکید نمودند.

دکتور امین الدین مظفری، از ادامه همکاری های وزارت ارشاد، حج و اوقاف در قسمت آگهی دهی در امر مبارزه با ویروس کرونا به شهروندان از طریق مساجد، علما، و مدارس با وزارت صحت‌عامه خبر داده و از تلاش های بیشتر در راستای آگاهی دهی از طریق منابر مساجد یاد آوری نمود.

سپس سرپرست وزارت صحت‌عامه در این نشست از تدابیر این وزارت به خاطر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا به اشتراک کنندگان معلومات داده گفت که این وزارت تدابیر جدی را برای کنترول موج سوم ویروس کرونا در کشور روی دست گرفته است.

داکتر مجروح گفت: بلند بردن ظرفیت تست در لابرتوارها، ایجاد لابرتوارهای جدید تشخیص ویروس کرونا در مرکزو ولایات، آماده نمودن بسترهای بیشتر برای بیماران کووید- 19، فراهم نمودن واکسین کرونا، نصب و فراهم نمودن دستگاه های تولید آکسیجن در شفاخانه ها، آموزش کارمندان صحی و فراهم نمودن تجهیزات و ضروریات طبی از جمله تدابیر وزارت صحت‌عامه در امر مبازه با موج سوم ویروس کرونا در کشور می باشد.

سرپرست وزارت صحت‌عامه نقش رسانه ها و جامعه مدنی را در راستای اطلاع رسانی به خاطر مبارزه با ویروس کرونا مهم دانسته و از آنان خواست تا وزارت صحت‌عامه را در این راستا همکاری همه جانبه نمایند

در ادامه این نشست داکتر مجروح از تعهد رهبری دولت افغانستان به خاطر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا و بهبود سیستم صحی در کشور اشاره نموده و تاکید نمود که رهبری دولت افغانستان به گونه جدی از وزارت صحت‌عامه حمایت می نماید.

علاوه بر آن آقای اجمل پیمان معاون مالی واداری اداره اترا از همکاری های این اداره با وزارت صحت‌عامه، در راستای مبارزه ویروس کرونا از طریق شبکه های مخابراتی، وعده همکاری بیشتر را داد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS