تقدیر از دهه نزول قران کریم و فعالیت های قرانی خواهران

bakhshi_admin
جمعه ۱۴۰۰/۲/۱۷ - ۳:۳۳
دهه نزول خواهران

 از دهه نزول قرآن کریم و از پیشرفت ها و فعالیت های علوم قرآنی خواهران تقدیر به عمل آمد! این محفل که به ابتکار وزارت ارشاد، حج و اوقاف در تالار مرکز رسانه ها برگزار شد، محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف، مولوی سردار محمدځدران مشاور رییس جمهور، حسینه صافی وزیر امور زنان، رنگینه حمیدی وزیر معارف واعضای مجلسین شورای ملی به شمول بیشتر از سه صد عالم زن اشتراک داشتند. در نخست مولوی سردار زدران مشاور رییس جمهور در امور دینی، پیام رییس جمهور را به خوانش گرفت. رییس جمهور در پیام خود از رهبری وزارت به خاطر برنامه های موثری که در ماه مبارک رمضان داشتند، اظهار تشکری نموده؛ تحصیلات هزاران زن در بخش علوم دینی را مایه مسرت دانست. سپس خانم ملکه مهيره محب رییسه امور ارشادی زنان ضمن خوش آمدید به اشتراک کنندگان، از آقاى حلیمی به خاطر ایجاد چنین ادرس که در خدمت خانم ها است ، اظهار سپاس و امتنان کرد. وی افزود : برنامه های ارزشمندی به سطح کشور را در پلان دارد که به همکاری وزارت به اجرا در خواهد آمد. متعاقباً وزیر ارشاد، حج و اوقاف از حضور وزیر امور زنان، سرپرست وزارت معارف و اعضای مجلسین شورای ملی اظهار تشکری کرد. آقای حلیمی در ادامه بیان نمودند که بعد از چند دهه، برای بار نخست خانم ها از لیلة ‌قدر چنین با شکوه تجلیل به عمل اوردند. در ادامه افزود نظر به ضرورت مبرم به ریاست ارشادی زنان ، باید بیست سال قبل ایجاد می شد، تا تمام خانم های کشور از یک آدرس دینی وعقیدتی در تمام بخش ها صدای خود را بلند می کردند. نامبرده از وزیر امور زنان خواست تا با ریاست ارشادی زنان این وزارت همکار و هماهنگ باشند. محمد قاسم حلیمی در ادامه وعده سپرد که از منبر و مراکز دینی هیچ گاهی خلاف حقوق مشروع، دینی و بشری خانم ها صدا بلند نخواهد شد و گفت عالمان دین از حقوق ایشان در چوکات دین و قانون اساسی حمایت می کنند. حسینه صافی وزیر امور زنان از رهبری وزارت ارشاد. حج و اوقاف ستایش کرد و افزود: ما سر از امروز در حد توان ما از تمام تلاش های خواهران ما در وزارت ارشاد، حج و اوقاف حمایت می کنیم. در این محفل رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف بیان داشتند که زنان بایددر سطح محلی و ملی و بین المللی در بخش های تجارت و آموزش حمایت شوند. و وزارت ارشاد، حج. و اوقاف می تواند با چنین برنامه ها در چوکات اصول دینی یک تغییر مثبت را ایجاد کند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS