جلسه مشورتی رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف با مرشدان اهل تصوف و عرفان

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۲/۶ - ۹:۱۱
عرفان

این جلسه‌ی با حضور داشت محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف، دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی بعضی از روسای مرکزی و جمعی از مرشدان اهل تصوف و عرفان در تالار ریاست حج دایر گردید.

در نخست دکتور امین الدین مظفری طی سخنرانی، شریعت و طریقت را متمم هم دانسته و در حمایت از اهل تصوف تاکید داشت، و در اخیر سخنان شان همکاری بیشتر را برای بهبود امور با متصوفین وعده سپرد.

متعاقبا مولوی لطف الله حق‌پرست، مسوول خانقاه تمیم انصار از رهبری وزارت بابت توجه به امور عرفانی و زمینه سازی برای دیدار با متصوفین ابراز امتنان نمود.

وی با بیان همسویی شریعت و طریقت گفتند که آن ها از هم جدا نیستند و تصوف بدون شریعت به گمراهی می رود، نامبرده در بخش سخنانش خواهان سهم متصوفین و عرفا در مسایل بزرگ ملی شد موصوف در اخیر از رهبری وزارت خواست تا جلو غصب زیارات و مقابر از سوی زورمندان را بگیرد وهمچنان وی خواهان توجه به مشکلات امنیتی شان گردید.

سپس مولوی عتیق الله منصور مسوول مدرسه سید المرسلین صحبت نموده از وزارت و ریاست اماکن امور عرفان به خاطر ایجاد شورای اهل طریقت، سپاس‌گزاری نموده و پیشنهاد کردکه ریاست امورعرفان و امور اماکن به معینیت ارتقا یابد و باید تعریف از متصوفین بر حق صورت گیردو تاریخ متصوفین به تشریح گرفته شود. نامبرده راه اندازی برنامه های اصلاحی را برای متوالیان خانقاه ها و ایجاد کتابخانه در کنار خانقاه ها را پیشنهاد نمود.

در اخیر جلسه محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف تصوف صحیح را به معنای زهد و تقوا خواند و گفت: زهد و تقوا ترس از خداوند متعال است ، پس در این صورت تصوف از شریعت دور نیست.

موصوف در ادامه بیان داشت، اسلام توسط متصوفین که شغل تجارت داشتند در بخش های خراسان، فارس و شبه قاره هند انتشار یافت.

آقای حلیمی ضمن وعده درمورد ارتقاء ریاست امور عرفان به معینیت گفت در بخش ارتقای ظرفیت متصوفین برنامه های در هماهنگی با کشور های ترکیه، ترکمنستان، هند و حلقات در پاکستان، غرض وصل متصوفین منطقه در نظر گرفته شده است خوشبختانه کشور ترکمنستان گشایش یک کتابخانه بزرگ در شهر کابل را وعده داده اند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS