دور دوازدهم مسابقات سرتاسری حفظ و تجوید قرآن کریم و دور اول قراءات سبعه با معرفی حافظان ممتاز به پایان رسید.

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۴ - ۱۹:۲۸
مسابقه قرانکریم

1 جمادی الاولی 1445 هـ ق مطبابق 24 عقرب 1402 هـ ش

دور دوازدهم مسابقات سرتاسری حفظ و تجوید قرآن کریم و دور اول قراءات سبعه به هدف تشخیص و معرفی حفاظ و قاریان ممتاز به مسابقات بین المللی امروز طی محفلی از طرف وزارت ارشاد، حج و اوقاف اختتام یافت.

این مسابقات از چندی قبل در سطح کشور در بخش های حفظ و تجوید و قراءات سبعه راه اندازی گردیده بود که در نتیجه از هر ولایت و نواحی شهر کابل قاریان و حافظان ممتاز بعداز اخذ امتحان تشخیص و معرفی گردیدند.

در محفلی که به همین مناسبت دایر گردیده بود شیخ الحدیث دکتور نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، شیخ عزیز الرحمن منصور معین عرفان و تنظیم اماکن دینی، رؤسای مرکزی وولایتی، مسئولین امارت اسلام افغانستان، علمای کرام، تعداد از حافظان و قاریان اشتراک نموده بوند.

محفل با تلاوت آیات مبارکه قرآن کریم توسط یکتن از حافظان ممتاز این دور آغاز گردید بعدا این محفل با سخنرانی مولوی عبدالغفار ثاقب رئیس امور قراء افتتاح و موصوف در مورد مراحل مسابقات فوق ذکر مفصلا برای اشتراک کننده گان معلوما ارایه نمود، سپس معین عرفان و تنظیم اماکن دینی شیخ عزیز الرحمن منصور در رابطه به فضائل و اهمیت قرآن کریم مفصلا سخنرانی نموده افزودند که بزرگترین معجزه از معجزات پیامبر اکرم ﷺ قرآن کریم است.

در ادامه آقای منصور افزودند تمام علوم که در دنیا موجود است همه آن در قرآن کریم بیان شده است، ما و شما باید سعی کنیم به دساتیر قرآن کریم عمل نمائیم.

سپس شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف سخنرانی نموده، افزود: محفل امروزی ما به خاطر موفقیت مسابقات سرتاسری در کشور می باشد که چندی قبل راه اندازی گردیده بود، حافظان و قاریان از تمام ولایات کشور در آن اشتراک نموده بودند،که برندگان این مسابقات مشخص و امروز مورد تقدیر قرار گرفتند، و در آینده نزدک در مسابقات بین المللی اشتراک و برای افغانستان افتخار به ارمغان خواهند آورد.

آقای ثاقب خطاب به حاضران تاکید نمود که حافظان قرآن کریم بزرگترین سرمایه ملت ماست و آنها باید در جامعه مورد احترام قرار گیرند. و تقاضای ما از حافظان این است که نه تنها حفظ و تجوید قرآن کریم را فرا گیرید بلکه مفاهیم، مسایل و احکام قران کریم را هم بیاموزند و توجه بیشتر به کسب علم و دانش داشته باشید و خودرا به جایگاه علماء برسانید.

ثاقب صاحب گفت: قرآن کریم کتابی است که در میان کتاب‌هایی آسمانی، بالاترین مقام را دارد.

قرآن کریم کتابیست که انسان ها و جنیان توان کم و یا زیاد کردن حرفی را در آن ندارد

در پایان محفل از طرف وزیر ارشاد، حج و اوقاف به حافظان و قاریان ممتاز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهداء گردید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS