دومین جلسه کمیته تنظیم امور ارشادی و مسلکی مساجد برگزار شد

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۷/۴ - ۱۱:۲۱
ملاقات با ملا امامان

دومین جلسه‌ای ارشادی کمیته تنظیم امور مساجد

به ریاست شیخ الحدیث مولوی زر محمد حقانی معین مسلکی و اشتراک مولوی محمد نبی محمدی رئیس عمومی ارشاد و انسجام امور مساجد و مولوی محمد اشرف حقانی رئیس تعلیمات دینی و تدریب ائمه وزارت ارشاد، حج واوقاف با حضور داشت ده‌ها تن از خطباء و امامان مساجد نواحی دوم، چهارم و دهم شهر کابل در سالون جلسات انستیتوت تدریب ائمه برگزار گردید.

جلسه باتلاوت آیات چند از قرآن مجید آغاز، سپس شیخ‌الحدیث مولوی زرمحمد حقانی معین مسلکی در سخنرانی خود امامت را یک مسؤولیت و خدمت بزرگ در نظام اسلامی خواند و علاوه نمود که اگر رهبریت حکومت به دست علما باشد، به آن نظام شرعی و اسلامی گفته می شود.

وی در ادامه افزود. که متأسفانه جنگ فکری علیه نظام و مردم ما روان است و هیچ کس مانع آن شده نمی تواند، مگر علما و امامان مساجد.

موصوف در مورد برنامه های ارشادی در مساجد روشنی انداخته گفت: امامان مساجد پیشوا و بزرگ اهالی مربوطه خویش بوده و آنان باید برای اصلاح و تربیت اهالی مربوطه حلقات درسی فقهی و عقیدتی، دوره های ترجمه و تفسیر  قرآنکریم را در مساجد برگزار نمایند و همچنین جهت ارتقای دانش، قرائت و خطابت خویش نیز کار نمایند.

بعداً رئیس عمومی ارشاد و انسجام امور مساجد سخنرانی نموده گفت: جلسات ارشادی با امامان مساجد بنابر هدایت مقام محترم وزارت راه‌اندازی می گردد.

وی با اظهار اینکه نظام فعلی ارمغان‌آوری امنیت در کشور بوده و آن را نعمت بزرگ برای ملت، خصوصاً علمای کرام دانست.

آقای محمدی از امامان مساجد تقاضا نمود که خطبه واحد و خطبه رهنمودی هفته‌وار را در مساجد بیان نمایند.

در اخیر جلسه رئیس تعلیمات دینی و تدریب ائمه ضمن بیان ویژگی های یک امام خوب پیرامون برنامه های تدریبی این اداره برای ارتقای ظرفیت و فن خطابت امامان معلومات داد و محفل با دعائیه خیر پایان یافت.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS