دیدار سفیر سازمان همکاری های اسلامی با سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۹ - ۱۴:۴۴
سفیر کشور های اسلامی

حسین اونی بوتسالی سفیر ونماینده دایمی سازمان همکاری های اسلامی درکابل، در حالی که دکتور محمد شفیق صمیم سفیر دایمی افغانستان در آن سازمان نیز حاضر بود، بعد ازظهر دیروز با محمد قاسم حلیمی سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف دیدار و در رابطه به موضوعات مورد نظر گفتگو کردند.
اقای بوتسالی ضمن عرض تبریکی به سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، روی موضوعات؛ تحکیم پروسه صلح، ایجاد پوهنتون اسلامی در شهر جلال آباد و راه اندازی مجلس علما مفصلا صحبت نمود وی در رابطه به هماهنگی میان کشور های عضو این سازمان برای استقرار صلح دایمی در افغانستان تأکید کرده و افزود که این سازمان مصمم است که در راستای برقراری صلح عادلانه و دایمی، به صورت همه جانبه تلاش کند.

آقای بوتسالی گفت که نمایندگی سازمان همکاری های اسلامی در کابل، تلاش می کند که طرف های درگیر در قضایای افغانستان را برای رسیدن به صلح پایدار همکاری کند.

سپس سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف ضمن تائید و استقبال از موضوعات مطرح شده آمادگی و همکاری وزارت را در راستای عملی شدن آن وعده نموده اظهار داشت، در تاسیس پوهنتون اسلامی در شهر جلال آباد هیچ گونه موانع وجود ندارد، ما از این اقدام نیک استقبال نموده و هرنوع همکاری را در زمینه وعده می سپاریم، وی تاکید نمود که در هماهنگی با نهاد های ذی ربط کار عملی آن را روی دست گرفته و روند آن تسریع گردد، همچنان سرپرست وزارت از سازمان همکاری های اسلامی خواست برای تحکیم پروسه صلح و مذاکرات بین الافغانی از سوی آن سازمان مجلس علماء راه اندازی گردد تا علما در آن مجلس پیرامون روند صلح ابراز نظر نموده و از آن حمایت نمایند.
همچنان آقای حلیمی از فعالیت نمایندگی سازمان همکاری های اسلامی در کابل ابرازخرسندی کرده و تأکید ورزید که این وزارت هرگونه همکاری لازم را با سازمان همکاری های اسلامی انجام خواهد داد.
آقای حلیمی همکاری کشور های اسلامی را در ایجاد صلح دایمی در افغانستان و منطقه یک مسؤلیت اسلامی عنوان کرده و نسبت به آن تأکید ورزید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS