دیدار معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف با شاروال کابل

bakhshi_admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۳/۱۲ - ۱۲:۱۸
دیدار با شاروال

کابل، افغانستان: دوکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف با احمد ذکی شاروال کابل و استاد محمد فاضل شریفی معین کلتوری و خدمات اجتماعی آن اداره در دفتر کار شان ملاقات نمودند.
ابتدا شاروال کابل در مورد هدف این ملاقات گفت: ما خواستار همکاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در زمینه های مرتبط و مشترک به ویژه پاکی و صفایی مساجد شهر کابل استیم که در قدم نخست می خواهیم برنامه صفایی در مساجد شهر کابل امروز آغاز یابد و ده ده نفر را در مساجد شریف جامع به این مقصد مؤظف ساخته ایم. 
سپس معین کلتوری و خدمات اجتماعی شاروالی صحبت نموده، گفت: کمبود حضیره در نقاط مختلف شهر یکی از مشکلات دیگر همشهریان است. البته با ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها برای حضیره، می توان به این معضل نقطه پایان گذاشت. 
وی افزود: مسدود ساختن پیاده روها، اضرار و پیامدهای احتکار، گران فروشی، حفاظت از پارک ها، آلوده نساختن آب ها و جلوگیری از اسراف در مصرف آب و... از موارد دیگریست که با همکاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف می توان به آن رسیدگی نمود. 
به دنبال آن معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف ضمن خوش آمدید به آنان گفت: ابتکار خوبی است که از جانب شما ارایه می گردد. من به نمایندگی این وزارت به شما اطمینان می دهم که در تمام موارد یاد شده با شما همکاری لازم صورت می گیرد. 
وی افزود: برای اجرایی ساختن موارد متذکره لازم است که با همکاری هم، یک تفاهمنامه ترتیب گردد که به اساس آن مسوولیت های جوانب مشخص گردد.
سپس مولوی عبدالکریم سراجی رئیس امور مساجد وزارت ارشاد، حج واوقاف صحبت نموده، گفت: مطابق پلان این ریاست خطیبان و ائمه مساجد و حسینیه ها در امور اجتماعی و اخلاقی هر جمعه از طریق منابر ارشاد می نمایند. 
وی افزود: آنچه که در این راستا مهم است، ایجاد رویکرد قانونی برای جریمه نمودن و تمکین متخلفان در برابر قانون و استفاده از نیروی پولیس برای اجرایی ساختن آنست تا حرف به عمل بنشیند.
پس از آن شاروال کابل گفت: پیش از این برای جلوگیری از انواع تخلف ها، مبانی قانونی وجود نداشت، اکنون خوشبختانه ابزار قانونی و یک نیروی نظامی مطابق تفاهمنامه با مرجع مسوول برای تطبیق قانون در اختیار است که می تواند هرچه بیشتر در زمینه قانون سالاری ما را یاری رساند. 
سپس ایشان جهت آغاز کمپاین صفایی و پاکی به مسجد حاجی یعقوب رفتند و رسماً این برنامه را آغاز نمودند. 
باید گفت که شاروالی یک یک زباله دانی را در صحن مساجد قرار می دهد که زباله های آن، هر روز صبح از طرف مؤظفین تخلیه می گردند

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS