صحبت وزیر ارشاد حج و اوقاف با سفرای افغانستان در کشور های اسلامی

bakhshi_admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲ - ۱۰:۱
کنفرانس سفرای اسلامی

پنجشنبه ٣٠ دلو ١٣٩٩

کابل، افغانستان؛ امروز محمد قاسم حلیمی وزیر وزارت ارشاد، حج و اوقاف در حالیکه محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه نیز حاضر بود با ۳۶ سفیر جمهوری اسلامی افغانستان مقیم کشور های مختلف جهان در رابطه به تحقق پروسه صلح از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمودند.

آقای حلیمی در این کنفرانس از سفرای جمهوری اسلامی افغانستان خواست تا با سازمان ها و جنبش های اسلامی در آن کشورها تماس برقرار نموده تا زمینه ای برای ایجاد یک دیدگاه واحد از علما و دانشمندان اسلامی در سراسر جهان برای پایان دادن به جنگ افغانستان فراهم شود.

آقای حلیمی همچنین از سفرای افغانستان تقاضاء نمود که با علما و سازمانهای اسلامی کشورهای مربوطه گفتگو کنند، تا زمینه سفر علمای افغانستان را با آن کشور ها مساعد و علمای آن کشور ها را به افغانستان دعوت نمایند که با این کار ارتباطات دینی و فرهنگی این کشور با جهان اسلام تقویت و گسترش ‌می یابد.

همچنان وزیر ارشاد، حج و اوقاف از سفرای متذکره درخواست نمود که مشترکا با رهبری حرمین شریفین، الازهر شریف مصر، رابطه عالم اسلامی، دیوبند هند و سایر مراکز و سازمان های اسلامی یکجا کار نمایند تا دامنه جنگ و بدبختی از افغانستان برچیده شده و یک کشور آرام، آباد، پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS