محفل توزیع قرآنکریم

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱ - ۱۳:۴۵
تفسیر

طی محفلی توزیع تفاسیر قرآنکریم به حضور داشت نماینده با صلاحیت ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، مشاورین ریاست جمهوری و ارگانهای ذیربط امروز درمجتمع حجاج زون مرکز آغاز گردید.
ابتداء آیات چند از کلام الله مجید توسط شیخ القراء استاد قاری برکت الله سلیم رئیس امور قراء قرائت گردید.
بعداً استاد تاج محمد "مجاهد" معین اداری ومالی وزارت ارشاد، حج واوقاف صحبت نموده ضمن خوش آمدید به مهمانان از کمک های کشور دوست و برادر عربستان سعودی اظهارقدردانی نموده فرمودند: عربستان سعودی کمک های زیادی را بخصوص دربخش بازسازی و اعمارمساجد، مدارس و فراهم آوری سهولت برای حجاج به این کشور نموده است، اهدای تفاسیر فوق الذکر تحفه باارزش وبا اهمیت است که از بابت آن اظهار امتنان مینماییم موصوف به ادامه سخنانشان افزودند: در نگهداری و نحوه استفاده از آن در مدارس، مساجد، کتابخانه ها ومکاتب توجه خاص صورت گیرد.
به تعقیب آن سردار محمد" ځدران" مشاور مقام عالی ریاست جمهوری طی صحبتی فرمودند: قرآنکریم به عظمت وحکمت نازل گردیده واز جانب الله متعال به حضرت محمد (ص)به طورتحفه هدیه شده است، خوشبختانه تفاسیر مساعدت شده از طرف کمیسیون موظف عادلانه سهمیه بندی گردیده است و آرزو دارم تا با تلاوت واستفاده این تفاسیر و بهره بردن از آن فامیل ها وجامعه استفاده بهینه نمایند. وی ازتمام نماینده های ادارات که دراین مجلس حاضر بودند خواست نظر به احترام کامل که به قرآن کریم داریم در حفظ و نگهداری آن سعی بیشتر نمایم.

سپس مولوی محمد عارف "ملکیار" معین تعلیمات علوم اسلامی وزارت معارف گفت: من خوشحال هستم در محفل اشتراک میکنم که قرآن  کریم درآن توزیع میگردد، وقرآن کتاب است که ما مسلمانان به آن ایمان کامل داریم ومهمترین ارزشهای زندگی ما قرآن کریم است واز توزیع عادلانه قرآنکریم از طرف وزارت ارشاد، حج واوقاف اظهار سپاس می نماییم.

به ادامه استاد امرالدین "فهیم " نماینده با صلاحیت ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری طی سخنرانی یاد آورشد: ما به تفسیر دقیق قرآنکریم نیاز اساسی داریم وخداوند متعال مارا توفیق بیشتر نصیب بگرداند تا آشنایی وفهم بیشتر از این کتاب آسمانی داشته باشیم .

درختم محفل مفتی سیدحجت الله "نجیح" رئیس مجمع علمی با اظهار تشکری از کشورعربستان سعودی و ریاست جمهوری فرمودند که سهمیه بندی بخاطر توزیع قرآنکریم که از طرف کمیسیون موظف صورت گرفته بود توسط جلالتماب رئیس جمهورو وزیر ارشاد، حج واوقاف تائید گردیده است که به اساس همین سهمیه بندی قرآنکریم توزیع میگردد.

گفتنی است که تعداد یکصد هزار مصحف تفسیر کلام الله مجید مساعدت شده کشور عربستان سعودی توسط هئیت موظف با شمول نماینده باصلاحیت ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و مشاورین ریاست جمهوری در هماهنگی با وزارت ارشاد، حج واوقاف سهمیه بندی و مطابق آن امروز توزیع تفاسیر رسما آغاز گردیده است.

د راخیر محفل با دعایه خیر به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS