وزیر ارشاد، حج و اوقاف با معاون سفارت ایران در کابل ملاقات نمود

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۲۹ - ۲۱:۴۹
ملاقات با معاون سفیر ایران

۵ ربیع الأول ۱۴۴۵هـ ق (۲۹ سنبله ۱۴۰۲هـ ش) شیخ الحدیث دوکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارش با آقای سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به منظور تحکیم روابط دینی و فرهنگی دو کشور دیدار و گفتگو نمودند. در ابتدا وزیر ارشاد، حج و اوقاف به آقای سید حسن مرتضوی خوش آمدید گفته افزود: کشور ایران دوست و همسایه ما است که برعلاوه بر مسائل دینی در بسیاری از زمینه ها با هم روابط مشترک و نزدیک داریم و لازم است این روابط را بیش از پیش توسعه و تقویت بخشیم. موصوف افزود: خوشبختانه اکنون هماهنگی های خوبی در روابط دو کشور ایجاد شده است، ما و شما تلاش کنیم تا این روابط را بیشتر توسعه دهیم و جادارد تا در زمینه های مختلف تجربیات خود را به باهم شریک سازیم. آقای ثاقب گفت: همه کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای منطقه و همسایه در این برهه از زمان به اتحاد و برادری نیاز بیشتر دارند، و نمونه خوب آن روابط نیک بین افغانستان و ایران می باشد. سپس معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: افغانستان و ایران هر دو کشور اسلامی هستند و با هم روابط تاریخی زیادی دارند، پس لازم است برای تقویت این روابط با یکدیگر همکاری بیشتر صورت گیرد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت افغانستان ایستاده است و ایران محل امنی برای مخالفان افغانستان نمی باشد. و همچنان برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در تمامی امور دینی و فرهنگی سهولت های لازم ایجاد شده است. در پایان این دیدار، آقای مرتضوی از وزیر ارشاد، حج و اوقاف جناب شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب رسما دعوت به عمل آورد تا در دور سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران اشتراک نماید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS