کنفرانس مشترک وزارت های ارشاد، حج واوقاف و صحت عامه تحت عنوان ( د منبر او ډاکتر غږ) در جهت مبارزه جدی با ویروس کرونا

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۲/۴ - ۱۱:۱۴
کنفرانس کرونا

سه شنبه ۲ ثور ۱۳۹۹

مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج واوقاف و فيروزالدین فیروز وزیر صحت عامه دولت جمهوری اسلامی افغانستان راجع به اهداف متشرک علماء و داکتران در مبازره با مرض کرونا خصوصا در ماه مبارک رمضان با حضور علماء جيد و رسانه های کشور دیدگاه ها ونظریات خویش را بیان نمودند،

مولوی عبدالحکیم منیب ضمن قدردانی از زحمات خستگی ناپذیر وزارت صحت به خصوص داکتران گفت اهداف ما در مبارزه با ویروس کرونا مشترک بوده و علما در مرکز وولایات از طریق منابر مساجد به توصیه های داکتران تأکید داشته و در تطبیق و عملی شدن هدايات ديني و راهکاری های وزارت صحت عامه علماء همکاری همه جانبه دارند.

ایشان ضمن تبریکی ماه مبارک رمضان گفتند، روزه ماه رمضان فرض بوده همه ما به ادای آن مکلف هستیم چون قبلا فتوای جامع در زمینه ویروس کرونا از طریق این وزارت اصدار یافته و چگونگی رفتن به مساجد در ماه مبارک رمضان و ادای نمار جماعت با در نظر داشت شرایط و توصیه های طبی و در نظر گرفتن فاصله در آن مفصلا بیان گردیده است همچنان کسانی که محسن، یا مریض و یا هم طفل اند از رفتن به جماعت در ماه رمضان خود داری نمایند.

وی در قسمت از سخنانش گروه های مخالف دولت را مورد خطاب قرارداده افزود همه ما الحمدلله مسلمان هستیم و همه ما روزه ماه مبارک رمضان را اداء می نماییم ماه مبارک رمضان فرصت مناسبت است برای صلح و صفا، برای تامین امنیت، برای مبارزه با ویروس کرونا بیاید این فرصت را از دست ندهیم و از برکات این ماه مبارک، استفاده بهینه نمائیم وی همچنان از تجار کشور خواست که ماه رمضان، ماه دستگیری از مستمندان و غریبان است با دادن صدقات و مساعدت با فقراء درجهت کسب رضای خداوند تعالی کوشش نمایم. در اخیر آقای منیب از مردم خواست تا توصیه های ديني وطبی را جدا در نظر بگیرند در محار این ویروس وزارت صحت را یاری نمایند.

آقای فیروز الدین فیروز در مورد آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا روشنی انداخته از اصدار فتوای جامع وزارت سپاس گزاری نموده گفت که این فتوا در تطبیق راهکارهای وزارت صحت عامه بسیار مفید تمام شده است زیرا حفظ جان یکی از مقاصد شریعت می باشد.

ایشان به ادامه افزودند: هدف مشترک ما نجات جان هموطنان عزیز ماست نظر به احادیث پیامبر بزرگ اسلام که در آن زمان مریضی بنام جذام که از طریق لمس یا تماس انتقال می یافت شیوع نموده بود پیامبر مبارک جهت وقایه از مرض جذام برای اصحاب هدایت فرموده بودند که فاصله بین دو شخص یک نیزه یا دو نیزه باشد که طب امروز نیز همان دستور را توصیه می نماید علماء بزرگوار در همه ولایات با ریاست های صحت عامه همکار و هم صدا اند ودر مبارزه با این پدیده شوم اهداف مشترک را دنبال می نماییم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS