گذاشتن سنگ تهداب مسجد حضرت ابوبکر صدیق (رض) توسط وزیر ارشاد، حج و اوقاف.

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۳/۲ - ۱۰:۲۹
سنگ تهداب

یک شنبه، 29 ثور 1398

کابل، افغانستان: مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امروز سنگ تهداب مسجد جامع حضرت ابوبکر صدیق (رض) را به زمین گذاشتند. بدین مناسبت محفل شکوهمندی در صحن آن مسجد برگزار گردیده بود که در آن تنی چند از رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف، مسوولین مسجد، علمای کرام، طلبای مدرسه و اهالی منطقه پروژه تایمنی اشتراک ورزیده بودند
برنامه با سخنرانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف با این آیه شریفه آغاز یافت. إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ. ترجمه: مسجدهاى خدا را كسانى آباد مى‌كنند كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده‌اند و نماز مى‌گزارند و زكات مى‌دهند و جز از خدا نمى ترسند. اميد است كه اينان از هدايت‌يافتگان باشند.
ایشان پس از تبریکی، افزودند: رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف نسبت به تقاضاهای پیهم اهالی و کمبود جای برای نمازگزاران تصمیم گرفت تا این مسجد شریف را از بودجه انکشافی خویش اعمار نماید که خوشبختانه اکنون شما شاهد شروع کار عملی آن می باشید.
وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سخنان خویش گفتند که رهبری حکومت افغانستان نسبت توجه به علماء کرام و ثقافت اسلامی، مژده اعمار 36 محراب مسجد جامع نمونوی را با سالون های فاتحه خوانی آن در 34 ولایت کشور به ارزش حدود 500 هزار دالر و افزایش یکهزار بست رسمی امامان و علماء را وعده داده اند. 
ایشان افزودند: نه تنها طی 18 سال گذشته که در تاریخ معاصر کشور به این پیمانه بودجه به امور مساجد و علماء تخصیص نیافته است.
سپس شیخ عبدالمتین معتصم بالله رئیس مدرسه و خطیب مسجد جامع حضرت ابوبکر صدیق (رض) ضمن تبریکی افتتاح مسجد به رهبری وزارت، اهالی و علمای کرام، از وزیر ارشاد، حج و اوقاف تشکری کرد که با آمدن در پست وزارت، بلافاصله کار اعمار مسجد را پس از انتظار فراوان آغاز نمودند.
به دنبال آن مولوی عطاالله فیضانی عضو شورای ولایتی کابل و یک تن از بزرگان اهالی منطقه در رابطه به موضوع سخنرانی نموده و از توجه رهبری حکومت و وزارت ارشاد، حج و اوقاف به علماء و مساجد تشکری کردند.
برنامه با گذاشتن سنگ تهداب مسجد توسط وزیر ارشاد، حج و اوقاف، رئیس امور انسجام مساجد، رئیس مدرسه حضرت ابوبکر صدیق (رض)، مولوی فیضانی و چند تن از بزرگان دیگر با دعائیه خیر پایان یافت.
گفتنی است که این مسجد به ارزش حدود 15 ملیون افغانی از بودجه انکشافی وزارت ارشاد، حج و اوقاف با مساحت 384 مترمربع در سه طبقه به شمول تهکوی، گنجایش 1590 تن نمازگزار را در یک زمان داشته و به شکل عصری اعمار می گردد. ساختمان پیشین مسجد قدیمی شده بود و گنجایش تعداد محدودی از نمازگزاران را داشت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS