تدویر جلسه مشترک هماهنگی وزارت ارشاد، حج واوقاف با شرکت کام ایر و امضای نهایی قرارداد رفت و برگشت حجاج سال 1444 هـ ق

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۲/۱۹ - ۲۰:۲۳
کام ایر

سه شنبه 19 شوال المکرم/1444هـ ق.(19ثور 1402هـ ش) جلسه مشترک بین وزارت ارشاد، حج و اوقاف و شرکت هوایی کام ایر امروز به ریاست محترم شیخ الحدیث دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف با حضورداشت مسئولین شرکت هوایی متذکره و مسئولین این وزارت دایر گردید. دراین نشست وزیر ارشاد، حج و اوقاف گفت: که الحمدلله امسال دومین سالی است که وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان پروسه حج را تنظیم و مدیریت می نماید و در همین دو سال شرکت هوایی کام ایر در بخش انتقال(رفت و برگشت) حجاج به کشور عربستان سعودی این وزارت را همکاری می نماید و درهماهنگی با سایر ادارات دولتی ذی ربط سعی نمودیم تا این پروسه به وجه احسن به پیشبرده شود و از شرکت هوایی کام ایر جداً تقاضاء می نمائیم که به بسیار اخلاص، جدیت تمام و در هماهنگی با این وزارت پروسه انتقال حجاج را تنظیم و مدیریت نماید تا حجاج به سهولت تمام بتوانند از خدمات شرکت متذکره بهره برده و مع الخیر حجاج را به حرمین شریفین انتقال و بعد از ادای مراسم حج به کشور برگشت دهند. سپس محترم آتیلا کامگار معاون شرکت هوایی کام ایر سخنرانی نموده گفت: شرکت ما جز اقتصاد ملت مجاهد و امارت اسلامی افغانستان بوده کوشش می کنیم تا پروسه انتقال حجاج را از چهار زون پروازی کشور به عربستان سعودی و برعکس آن( برگشت حجاج به کشور) را موفقانه انجام دهیم شرکت هوایی کام ایر در این مورد آماده گی های تخنیکی و عملیاتی کامل خویش را روی دست دارد. در این جلسه ضمن بررسی موضوعات مهم و مسایل ضروری در پروسه انتقال حجاج و میادین داخل کشور و عربستان سعودی بحث و گفتگو صورت گرفت و به چالش های احتمالی درجریان انتقال حجاج راه حل های معقول و مؤثر پیشنهاد گردید، همچنان درمورد شروع عنقریب پرواز ها تصامیم و تدابیر لازم اتخاذ گردید و طبق فیصله کمیته ملی حج در نشستی که امروز صورت گرفت وزیر ارشاد، حج و اوقاف با حضور داشت، معاون شرکت هوایی کام ایر و هیئت مدیره شرکت متذکره، قرارداد خدمات هوایی پروسه رفت و برگشت زائرین حج بیت الله سال 1444هــ ق برابر به سال 1402هـ ش را امضا نمودند. این نشست به ادامه دیدارهای قبلی رهبری وزارت با مسئولین شرکت فوق الذکر جهت تسریع روند پروسه حج و ایجاد سهولت در زمینه، صورت گرفت است. شرکت کام ایر در جریان پروسه حج حدود (30) هزارتن از سهمیه مشخص شده حجاج افغانستان را مطابق به شرایط ارائه شده با درنظرداشت معیارهای موجود هوانوردی به کشور عربستان سعودی انتقال و بعد از سپری شدن مراسم حج دو باره به کشور بر می گرداند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS