ورکشاپ آموزشی چهار روزه حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۱۰:۸
ورکشاپ

گروپ زنان متخصص در امور شریعت وقانون به همکاری آمریت جندر به تاریخ ۱۶ قوس ورکشاپی را زیر نام حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون٬در کتابخانه ریاست اطلاعات وارتباط عامه دایر نمودند.

این ورکشاپ توسط دوکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد،حج و اوقاف در افتتاحیه ورکشاپ در رابطه به آگاهی افراد پیرامون حقوق زن در جامعه به تفصیل صحبت کرد و گفت: متاسفانه حقوق زنان در جامعۀ ما قربانی افراط و تفریط شده است، وضعیت زنان را در دوره های مختلف مورد ارزیابی قرارداد و افزود: عدم آگاهی از حقوق زنان در قانون و شریعت٬ سبب افزایش خشونت ها در جامعه شده است.

دوکتور امین الدین مظفری راه اندازی همچو برنامه های آموزشی را در بلند بردن آگاهی در رابطه به حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون ارزشمند دانسته و اظهار امیدواری کردند که برنامه یاد شده بتواند٬ بر معلومات اسلامی اشتراک کنندگان بیفزاید.

در جریان برنامه پیام ویدیویی بی بی گل غنی بانوی اول کشور نشر شد که در بخشی از پیام آمده است: دین اسلام زنان را از ظلم دوران جاهلیت نجات داد و آنان را از حقوق اساسی برخوردار کرد، بانوی اول به گونه مثال از حق ازدواج یادآوری کرد که باید به رضایت هردو طرف باشد نه به جبر و بدل ویا هم این که حتی در زمانی که از هم جدا می شوند٬ مطابق آیت 19 سوره نسا با آنان به شایستگی رفتار کنید.

در این برنامه ستاره محبت٬ در رابطه به حقوق زن قبل و بعد از اسلام و شکریه سلیمانخیل راجع به قانون منع آزار واذیت زنان به اشتراک کننده گان معلومات ارایه نمود.

وافزودندکه راه اندازی این برنامه همزمان با برنامه کمپاین 16 روزه محو خشونت علیه زنان بسیار ارزنده ومهم است.

برنامه توسط گروپ زنان متخصص در امور شریعت و قانون وبه ابتکار ریاست پالیسی و پلان وزارت اطلاعات وفرهنگ راه اندازی شده وچهار روز ادامه پیدا کرد و با اهدای تصدیق نامه ها توسط اعضای گروپ متذکره ودعایه خیروصلاح مردم به پاین رسید

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS