اطلاعیه وزارت ارشاد، حج واوقاف

bakhshi_admin
اطلاعیه حج

 اطلاعیه وزارت ارشاد، حج واوقاف در رابطه به عدم انجام پروسه حج سال ۱۴۰۰ هجری شمسی هموطنان عزيز! طوريکه آگاهی داريد دولت شاهی عربستان سعودی به روز شنبه مورخ ۲۲ جوزا ۱۴۰۰ با در نظر داشت حالات واوضاع کنونی وسير سعودی بيماری خطرناک و عالمگير موج سوم کرونا در بسياری از کشورهای جهان به شمول کشور عربستان سعودی، ادای فريضه حج بيت الله الحرام را در سال جاری تنها برای تعداد ۶۰ هزار اتباع خارجی و داخلی مقیم آن کشور با اتخاذ تدابير لازم وقايوی به منظور حفظ سلامت حجاج از انتشار ويروس کرونا مجاز پنداشته و برنامه ريزی نموده است. از آنجائيکه در شعاع نصوص شرعی حفظ نفس يکی از مقاصد مهم شريعت اسلامی بوده و اتخاذ تدابير وقايوی لازم به منظور حفاظت آن در شريعت مأمور می باشد و هر نوع تساهل در اين بخش می تواند در رديف واقع نمودن نفس در معرض هلاکت به شمار آيد که شرعاً چنين کاری ناجايز است بنابرآن وزارت ارشاد، حج واوقاف دولت جمهوری اسلامی افغانستان باوجود آماده گی های قبلی کامل که برای آغاز این پروسه روی دست گرفته بود اما باتوجه به وضعيت موجوده که انتشار ويروس کرونا و تلفات ناشی از آن خيلی ها چشمگير است و جريان ادای مراسم حج در چنين وضعيتی با اشتراک مسلمانان از کشورهای مختلف بدون ترديد می تواند دامنه گسترش تلفات ناشی از اين ويروس را بيشتر می سازد، از تصميم کشور شاهی عربستان سعودی مبني بر تهديد حجاج با رعايت کامل تدابير وقايوی صحی حمايـت نموده آن را در چنين وضعيتی تصميم کاملا معقول و منطقی می پندارد. به هموطنان شريف متدين متقاضی حج سال جاری احتراماً ابلاغ ميدارد که نوبت حج ايشان برای سال آينده محفوظ بوده در سال جاری از مراجعه به بخش های مربوط خود داری نمايند و با کمک نمودن به هموطنان محتاج و نيازمند خود در اين ايام و ماه های حج خودرا عملاً در ثواب حج شريک ساخته ياد آن ايام مبارک را احياء نمايند.

آخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۰:۴
Background image

دعوت نامه مطبوعاتی

کابل – افغانستان: قرار است فردا سه شنبه، ۷ حمل سال روان، کنفرانس خبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردد.

بناً از نمایندگان محترم رسانه ها دعوت به . . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۹:۷
Background image

اطلاعیه وزارت ارشاد حج و اوقاف

 وزارت ارشاد، حج و اوقاف در نظر دارد برای حج سال جاری ۱۴۴۵هـ ق ثبت نام جدید نماید. به همین منظور به اطلاع عموم اشخاصی که در مرکز و ولایات قصد ادای حج را داشته باشند، جهت ثبت نام حج برای . . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۰:۱۶
Background image

نمایندگان محترم رسانها !

رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در نظر دارد که دور فراغت ستاژ امامت، انستیتوت تدریب الائمه، ششمین دور فراغت آموزش زبان عربی و اختتام مسابقه سیرة النبی صلی الله علیه وسلم را طی محفل . . .

بازگشت به اطلاعیه ها