توضیح و تشریح پالیسی دینی وزارت ارشاد حج و اوقاف و قدردانی از تلویزیون ملی و مرکز رسانه ها

bakhshi_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۱۲ - ۱۵:۵۲
قدر دانی از تلویزیون ملی

 رهبری وزارت ارشاد، حج واوقاف، جهت انعکاس و گسترش فعالیت های خویش، پالیسی دینی و برنامه های موثر این ارگان را طی محفلی توضیح و تشریح نموده و ضمنا از ریاست های رادیو تلویزیون ملی و مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت که در انعکاس و پوشش خبری فعالیت های این وزارت که از خود شایسته گی نشان داده بودند، را مورد تقدیر و تشویق قرار دادند. در این محفل برعلاوه از محمدقاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف، هیئت رهبری این وزارت، سرپرست شورای سراسری علماء، معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، سخنگویان نهادهای امنیتی، دفاعی و ملکی، مسئولین تلویزیون ملی، مسئولین مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، عده از ژورنالیستان و سایر مهمانان اشتراک نموده بودند. وزارت ارشاد، حج و اوقاف ضمن اجرای سایر وظایف مربوطه ارتباط موثر و مثمری را باکشور های اسلامی، سازمان های اسلامی و نهاد های اکادمیک اسلامی تامین نموده و باعلمای جهان اسلام در رابطه به گسترش امور اسلامی، تبادل تجارب و اندوخته های علمی بین علمای کشور های اسلامی و این کشور، زمینه سازی برای ادامه تحصیل علماء در داخل و کشور های اسلامی، راه اندازی برنامه های علمی از راه دور برای علماء توسط اساتید ازهر شریف، تامین ارتباط با علماء برجسته و مفتی های کشور های اسلامی و تدویر کنفرانس های مهم و تاریخی در رابطه به تامین صلح در افغانستان که در نتیجه اکثر مفتیان و علمای جهان اسلام با صدور قعطه نامه های جداگانه جنگ جاری در افغانستان را ناروا و برادر کشی اعلان نمودند خصوصا علمای برجسته پاکستان، رابطه اسلامی کشور عربستان و امام کعبه شریفه با صراحت کامل جنگ را ناروا و از گروه طالبان خواستند تا جنگ را متوقف و به صلح که حکم شرعی و دینی است تمکین نمایند. این وزارت در رابطه به انسجام امور مساجد نیز برنامه های عملی را به انجام رسانیده است، خطبه های جمعه با یک صدا و روی یک موضوع در مرکز و ولایات ایراد می گردد، ازدیاد تشکیل علما و استخدام آنها از طریق رقابت آزاد در مرکز وولایات، تدویر جلسات و گردهمایی علماء در مرکز وولایات در رابطه به موضوعات مهم کشوری از جمله صلح و آتش بس فوری، ترمیم و اعمار مساجد در مرکز وولایات، مدیریت موثر از جایدادهای وقفی و استرداد ملکیت های اوقافی که تحت غصب قرار گرفته بود و نظارت از عواید اوقافی. ایجاد ریاست ارشادی زنان که ضرورت مهم و حیاتی در تشکیل این وزارت پنداشته می شد تا بتوانند آن عده از خواهران ما که در بخش علوم دینی تحصیلات دارند، برای سایر زنان جامعه برنامه های کارایی ارشادی را تنظیم و مدیریت نمایند، همچنان ترویج اعتدال در جامعه از وظایف دیگر این وزارت بوده که خوشبختانه گام های عملی نیز در رابطه برداشته شده است بطور منظم علمای این وزارت در مرکز وولایات برنامه های مفید و سازنده یی را به تدریج به گونه عملی از چندی به این سو به انجام می رسانند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS