جريان پرداخت پول باقی مانده حجاج از طرف وزارت ارشاد، حج واوقاف روبه اختتام است.

bakhshi_admin
شنبه ۱۴۰۱/۸/۷ - ۹:۵۰
پرداخت پول

وزارت ارشاد، حج و اوقاف عالی ترین نهاد دینی در سطح کشور بوده و متعهد به ارایه خدمات بزرگ دینی برای هموطنان عزیز می باشد، این وزارت مصمم است که به توفیق الله متعال بتواند با استفاده از راهکارهای مناسب، سریع و تجربه شده معاصر در بخش های: ارشادی، اوقافی، امور حج وزیارت و تطبیق پلان های انکشافی خدمات باکیفیت و شایان را زمینه سازی و ارایه کند تا در نتیجه رضایت الله تبارک و تعالی کسب و قناعت هموطنان عزیز خویش فراهم گردد.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف با وجود یک سلسله محدودیت های زمانی با نصرت ‌و فضل الله متعال در سال 1443 هـ ق مطابق ۱۴۰۱هجری شمسی طبق سهمیه داده شده کشور عربستان سعودی تعدادسیزده هزار و پنجصدو هشتادو دو(۱۳۵۸۲) تن حاجی را به حرمین شریفین اعزام نمود، که الحمدالله این پروسه با موفقیت سپری گردید.

در همین سال وزارت ارشاد، حج واوقاف امارت اسلامی افغانستان بعد از بررسی دقیق و همه جانبه مصارف پیش بینی شده حجاج کرام از فی نفر حاجی مبلغ چهار هزارو یک صد و سی (۴۱۳۰) دالر اخذ نموده بود که بعد از ختم مراسم حج و محاسبه دقیق پول مصرف شده از طرف این وزارت، معلوم شد که از فی نفر حاجی مبلغ سه هزار و شش صد و چهارده دالر و شصت و دو سنت (۳۶۱۴.۶۲) به مصرف رسیده بود.

بناءً تصمیم گرفته شد که برای فی نفر حاجی مبلغ پنجصدو پانزده دالر و سی و هشت سنت(۵۱۵.۳۸) واپس پرداخت شود.

قابل یاد آوریست که توزیع پول باقیمانده برای حجاج در مرکز وولایات از تاریخ ۱۴ صفر المظفر ۱۴۴۴هجری قمری مطابق ۱۹سنبله ۱۴۰۱ هجری شمسی آغاز گردیده بود و تا اکنون تعداد یازده هزارو شش صدو بیست و هشت (11628) تن حاجی پول باقیمانده خویش را اخذ نموده است و اسناد تعداد شش صدو سی و هفت(637)تن حاجی تحت پروسس قرار دارد و برای تعداد شش صدو چهل و هفت (647) تن حاجی تا هنوز پول توزیع نگردیده است.

از آن عده حجاج محترم سال ۱۴۴۳ هـ ق/ ۱۴۰۱ هـ ش  مرکز وولایات که تا اکنون پول باقی مانده  خویش را اخذ ننموده اند ویا تا هنوز مراجعه نکرده اند به کمال احترام خواهشمندیم که توزیع پول متذکره جریان دارد مهربانی نموده جهت اخذ پول همراه اصل وکاپی رنگه پاسپورت وتذکره به مرجع مربوط (وزارت ارشاد، حج و اوقاف ویا در ولایت مربوطه خویش به ریاست ارشاد، حج واوقاف) مراجعه نمایند

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS