زندگی نامه محترم دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی

 

زندگی نامه

اوایل زنده گی

پوهنمل امين الدين مظفری فرزند الحاج غوث الدين فرزند الحاج نظام الدين، در سال 1348 هـ ش در قريه ده مظفر ولسوالی حصه دوم کوهستان ولايت کاپيسا ديده به جهان گشود.

تعلیمات ابتدایی، متوسط و ثانوی

دوره ابتدایی تعلیمات خویش را تا صنف سوم در لیسه نسوان آفتابچی (لیسه نسوان غفوری) و از صنف چهارم تا ششم در سال های( 1354 1360 هـ ش) در لیسه ذکور دهات دشت ( لیسه محمد طاهر شهید) در زادگاه خویش و دوره های متوسط و ثانوی را در سال های ( 1363- 1369هـ ش) در مدرسه های امام اعظم و ضیاء المدارس به پایه اکمال رسانید.

گذشته تحصیلی(لسانس، ماستر و دکتورا)

در سال (1369هـ ش ) شامل پوهنځی شرعیات پوهنتون اسلامی افغانستان ( از جمله پوهنتون های مجاهدین، واقع پشاور پاکستان) گردید و درسال( 1373 هـ ش ) به درجه ممتاز از آن پوهنځی فارغ التحصیل گردیده و سند لیسانس خویش را بدست آورد.

موصوف درسال ( 1391 1393هـ ش ) ماستری خویش را  در رشته فقه وقانون، در پوهنحی شرعیات پوهنتون کابل و در رشته حقوق جزا و جرم شناسی  در دانشگاه آزاد اسلای (واحد کابل) به پایه اکمال رسانید و در سال ( 1395 هـ ش ) دوره منهجی دکتورا خویش را نیز در رشته فقه و قانون پوهنحی شرعیات پوهنتون ننگرهار به پایان رسانید.

مهارت های لسانی

استاد مظفری به لسان های دری، پشتو و عربی بلدیت کامل دارد.

فعالیت های وظیفوی و تجربه ‌های کاری

در سال ۱۳۷۳در چوکات معارف کشور به حیث مدرس در مدرسه امام بخاری (مدرسه مولوی عبد الوهاب شهید) ولایت کاپیسا تقررحاصل نمود و از سال ( 1374  الی سال 1378 هـ ش) به صفت معاون این مدرسه ایفای وظیفه نموده است در سال ( 1378هـ .ش ) بعد از تاسیس پوهنتون البیرونی در ولایت کاپیسا در کادر علمی پوهنځی شرعیات آن پوهنتون شامل و از سال ( 1379 الی1384هـ ش) علاوه از وظیفه مقدس استادی و عضویت درکادر علمی سمت ریاست این پوهنځی را نیزعهده دار بوده است.

استاد مظفری در انتخابات سال ( 1384هـ ش ) کاندیدای شورای ولایتی کاپیسا بود که با کسب (8069) رای شخص شماره اول دراین شورا شناخته شد و با اکثریت آراً  اعضای شورای ولایتی به حیث سناتور به مشرانوجرگه راه یافت و به تاریخ ( 30  قوس1384 هـ ش ) دردومین جلسه رسمی مشرانوجرگه باکسب اکثریت آراً به حیث منشی مشرانوجرگه انتخاب شد. و در یک دوره  مکمل تقنینی به این پست به اتفاق و یا اکثریت آراء باقی ماند.

استاد مظفری در سال ( 1389 هـ ش)  به اساس فرمان مقام ریاست جمهوری کشور افتخار عضویت شورای عالی صلح را حاصل نموده و تا سال ( 1398 هـ ش ) به حیث عضو ومنشی این شورا ایفای وظیفه نمود.

استاد مظفری افتخار عضویت  اکثر جرگه های کشور مانند : جرگه امن منطقوی، جرگه 25 نفری ، جرگه های مشورتی صلح و جرگه عنعنوی را داشته است.

استاد مظفری متاهل بوده دارای  پنج دختر و  سه پسر میباشد و فعلا به حیث معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان ایفای وظیه می نماید.

فعالیت های فرهنگی، تالیفات و آثار علمی

استاد مظفری دردوران سرنوشت ساز جهاد و مقاومت در میان مجاهدین و مقاومین قرارداشته، در همه عرصه ها بالاخص عرصه های علمی، فرهنگی و تنویر اذهان عامه خدمات شایانی را انجام داده و از سال (1373 الی سال 1384 هـ ش ) با تدویر حلقات دوره تفسیر در ولایت کاپیسا، ده بار ترجمه و تفسیر قرآن کریم را  از آغاز تا انجام آن تدریس نموده که این عمل  باعث محبوبیت شان در اجتماع گردیده و از موقف اجتماعی خاص برخوردار میباشد.

استادمظفری در امور علمی، اکادمیک، شرعی، حقوقی، قضایی، اداری و اجتماعی مهارت داشته است، وی مقالات و آثار علمی ای را به سلک تحریر در آورده است که بعضی ازآنها تحت عناوین (شناسایی عوامل درنحو، پیامبران الهی، قرآن کریم کتاب عزت، احکام حضانت در پرتوفقه وقانون، عدالت ترمیمی در آموزه های دینی و کار برد آن در فرآیند صلح و آشتی ملی در افغانستان و احکام ارث در پرتو فقه وقانون ) می باشد که برخی از آن ها طبع شده و برخ دیگری نیز درشرف طبع میباشند.

سفرها

سفرهای مطالعاتی و اموزشی به منظور ارتقای ظرفیت های علمی وکاری به  کشورهای : ایالات متحده امریکا، انگلستان، استرالیا، اندونیزیا، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، لیبیا، یوگاندا، نیجر، مالدیو، ایران، هندوستان، پاکستان، ترکمنستان و تاجکستان نموده است.