محفل اختتامیه مسابقات حفظ برابر با اصول قرائت قرانکریم.

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۴/۵ - ۲۱:۱۱
محفل اختتامیه

 چهارشنبه 5 جوزا محفل اختتامیه، توزیع تقدیرنامه ها و تحایف دهمین دور مسابقات حفظ، برابر با اصول قرائت قرآن کریم جهت انتخاب و معرفی قاریان و حافظان ممتاز به مسابقات بین المللی امروز برگزار گردید دراین محفل برعلاوه از علما، قاریان، حافظان، استادان و شاگردان مدارس، هیئت رهبری وزارت، دکتور امین مظفری معین مسلکی و مولوی عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج واوقاف نیز اشتراک ورزیده بودند. این محفل نورانی و معنوی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری عبیدالله عابد آغاز و با سخنرانی مولوی عبدالحکیم منیب افتتاح گردید مولوی عبدالحکیم منیب ضمن خوش آمدید به حاضرین مجلس گفت: کمیسون برگزاری مسابقات متشکل از تعدادی از روسای این وزارت، تحت ریاست شیخ القراء و المجودین استاد برکت الله سلیم چندی قبل به منظور برگزاری دهمین مسابقات سرتاسری حفظ، برابر با اصول قرائت قرآن کریم تشکیل گردید بود که خوشبختانه به اثر سعی، کوشش و زحمات که ایشان متحل گردیده بودند امروز ما شاهد برگزاری محفل بزرگی هستیم که این کامیابی را برای آنها و کسانیکه در 12 بهترین موفق شده اند و همچنان برای کسانی که در این محفل نورانی شرکت نموده اند تبریک می گویم. ایشان فرمودند: درنتیجه یی مسابقات که قبلا در سطح 34 ولایت و همچنان در مرکز کابل برگزار گردید بود، حافظان و قاریان برتر به مسابقات سرتاسری کشور راه یافتند که امروز خوشبختانه از جمله مشترکین مسابقات سرتاسری 12 تن حافظان و قاریان برتر انتخاب گردیدند. وی افزود از طرف وزارت ارشاد، حج واوقاف برای 12 بهترین جوایز ذیل در نظر گرفته شده است: برای مقام اول مبلغ (50 هزار) افغانی، لوح تقدیر و یک جلد تفسیر شریف، برای مقام دوم مبلغ(40 هزار) افغانی، همراه با لوح تقدیر و یک جلد تفسیر شریف، برای مقام سوم مبلغ(30 هزار) افغانی با لوح تقدیر و یک جلد تفسیر و همچنان از مقام چهارم الی دوازدم برای هریک(10هزار) افغانی با لوح تقدیر ویک جلد تفسیر وی به ادامه در رابطه به فضیلت قرائت قرآن کریم اشاره نمود، همچنان گفت که در برگزاری همچو محافل در آینده وزارت ارشاد، حج واوقاف تصمیم دارد تا در تمام کشورمسابقات حفظ، قرائت، سیرت النبی صلی الله علیه وسلم وسایر بخش های دینی را با درنظرداشت ارتقای کیمیت و کیفیت آن راه اندازی نماید تا از طریق راه اندازی چنین مسابقات در بین جوانان احساس دینی هویدا گردد ووسیله فراگیری علوم دینی برای جوانان اعم از پسران ودختران گردد. در اخیر سخنرانی اش از تمام کسانیکه در برگزاری این مسابقه سهیم بودند سپاس گزاری نمودند. سپس دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف به کسانانی که در 12 بهترین قرار گرفته اند و همچنان به اشتراک کننده گان و برگزارکننده گان مسابقه تبریکی عرض نموده و در رابطه به موضوع صحبت های همه جانبه ای را ایراد نمودند. در ختم محفل جوایز، تحایف و تقدیرنامه های که از طرف وزارت تهیه گردیده بود برای 12 بهترین توسط هیئت رهبری وزارت توزیع گردید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS