مراسم دستاربندی دومین دور فارغان بخش( تخصص فی الافتاء و القضاء) از جامعه عبدالله ابن مسعود طی گردهمایی باشکوهی برگزار گردید.

bakhshi_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۱/۱۴ - ۹:۳۳
فراغت مدرسه

پنجشنبه، ۲۸ شعبان المعظم، ۱۴۴۳ه.ق. مصادف به ۱۱ حمل، ۱۴۰۰ ه.ش.

این گردهمایی که از سوی کمیسیون مجالس فقهی و تخصص دارالافتا مرکزی با همکاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف برگزار گردیده، در آن اعضای کابینه ا.ا.ا مجاهدین و تعدادی غفیری از شیوخ، مفتیان، و علما کرام اشتراک داشتند.

 محفل با تلاوت آیات از قرآن مجید توسط خطیب مسجد جامع وزیر محمد اکبر خان آغاز و سپس شیخ الحدیث دوکتور نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، شیخ الحدیث محمد خالد حنفی، وزیر امربالمعروف و نهی عن المنکر، حاجی خلیل الله حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین، شیخ الحدیث مولوی نقیب الله استاد تخصص فی الافتاء و القضاء بالترتیب به ایراد سخن پرداخته ضمن تبریکی برای متخصصین و خانواده های شان،  پیرامون نقش و جایگاه علمای دین، کسب آموزه های اسلامی صحبت نموده، علاوه نمودند که با نایل شدن به جایگاه تخصص مسئولیت ها در قبال جامعه و دین بیشتر می گردد.

شیخ الحدیث دوکتور نور محمد ثاقب در نخست فراغت مفتیان و قاضیان را به خودشان، خانواده شان، رهبری امارت اسلامی و تمام ملت مسلمان افغانستان تبریک گفته علاوه نمود:" بسا جای شکر و افتخار برای علماء و مجاهدین است که زیر چتر نظام ا.ا.ا برای شان چنین مراسم با شکوه دایر می گردد، که این دستاورد نتیجه سال ها زحمات و قربانی های ایشان محسوب می گردد ".

نامبرده در ادامه افزود که نعمت علم و دانش ابتلا و آزمون عظیم از جانب الله متعال برای بندگان است، و علم با عمل لازم و ملزوم یکدیگر اند.

در ادامه وزیر ارشاد، حج و اوقاف خطاب به فارغین این محفل نورانی گفتند که الحمدلله حالا نظام اسلامی در کشور ما برقرار گردیده است و در این نظام از همه بیشتر به وجود مفتیان و قاضیان ضرورت احساس می گردد طوری که میدانید نظام اسلامی فعلی با سختی های زیاد استقرار یافته است بناءً برای تحکیم آن به شما نیاز مبرم است تا در بخش های تخصص تان مصدر خدمت شوید.

در اخیر مراسم دستاربندی با لف دستار فضلا رسماً پایان یافت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS