همایش قرآنی دور دوم مسابقه ملی حفظ قرآن کریم زون مرکز

bakhshi_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۲ - ۱۱:۲۳
همایش

امروز شنبه ۱۱ ثور ۱۴۰۰

همایش بزرگ دور دوم مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم در زون مرکز با میزبانی ریاست ارشاد، حج و اوقاف ولایت کابل با حضور داشت محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور و محمد یعقوب حیدری والی کابل بصورت برگزار گردید.

ابتدا محفل با تلاوت کلام وحی آغاز گردید

سپس استاد سید محمد شیرزادی رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت کابل ضمن شرح مراحل سه گانه این مسابقه بزرگ و ملی به بیان اهمیت رمضان و تمسک به کتاب الله متعال و سنت رسول الله علیه الصلاه و السلام پرداخته و بیان داشت که یکی از احکام قرآن که لازمه جامعه ما در این مقطع حساس می باشد و منحیث شاه رگ حیاتی جامعه تلقی میشود همانا صلح است و باید که قضیه آتش بس فوری بخاطر حرمت ماه مبارک رمضان در سطح کشور صورت گرفته و از این همه قتل، انتحار و کشتار فرزندان این سرزمین جلوگیری گردد.

متعاقبا وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور به ایراد سخن پرداخته و ضمن بیان فضایل حفاظ کلام الله مجید به بیان اعجاز قرآن عظیم الشأن پرداخته و انجام حملات انتحاری در ولایات لوگر و کنر را بر خلاف ارزش‌های اسلامی دانسته و بیان داشتند که در این شرایط حساس لازم است تا مصلحت را کنار گذاشته و همه برای تحقق منافع علیای کشور کنار هم بسیج شویم.

در ادامه محمد یعقوب حیدری ضمن سخنرانی که در این محفل ارایه نمود یگانه راه ختم جنگ و خون‌ریزی را آتش بس و صلح سرتاسری در کشور یاد نموده و همچنان از همکاری و حمایت همیشه‌گی علمای کرام درعرصه‌های تأمین امنیت، حمایت از نظام و تطبیق برنامه‌های دولت اظهار امتنان کرده و گفتند که علمای کرام نقش اساسی و تعین کننده در جامعه را دارد.

سپس، مفتی جمال الدین فائق به نماینده‌گی از علمای کرام در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان صحبت کرده و از رهبری مقام وزارت ارشاد، حج و اوقاف، رهبری مقام ولایت کابل و زحمات ریاست ارشاد، حج و اوقاف این ولا اظهار سپاس و امتنان نمود.

قابل ذکر است که دور سوم این مسابقات بعد از ختم دور دوم در شهر کابل بین قاریان برتر که در سطح زون ها به این مرحله راه می یابند راه اندازی گردد

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۹:۴۳
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراه امروز از ازبکستان به کشور بازگشت

چهارشنبه ۱۰ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری(اول حمل ۱۴۰۳ هجری شمسی)

هیئتی عالی الرتبه ده نفری علمای کشور به ریاست محترم شیخ الحدیث سر محقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان با مسئولین شهر بخارا ملاقات و از مراکز اسلامې و مدارس آن شهر دیدار نمودند.

سه شنبه ۹ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ش/ ۲۹ حوت ۱۴۰۲ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر بخارا از طرف والی،. . .

BACK TO NEWS