وزیر ارشاد، حج و اوقاف بارئیس سازمان امور دینی ترکیه از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمودند.

bakhshi_admin
شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۱ - ۱۴:۳۹
خبر ترکیه

پنجشنبه ۱۹ حمل ١٤٠٠

امروز محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف با دکتور علی ارباش رئیس سازمان امور دینی ترکیه در رابطه به راه اندازی کنفرانس مشترک علمای افغان و ترکیه که قرار است در همین نزدیکی ها دایر گردد، مفصلا صحبت نمودند.

در آغاز وزیر ارشاد، حج و اوقاف از رئیس سازمان امور دینی ترکیه خواست که برای شریک ساختن نظریات و تبادل افکار بین علمای دو کشور کنفرانس مشترک ترتیب و دایر نمایند، زیرا علمای ترکیه رول مثبت پیرامون قضای جهان اسلام دارند و ترکیه در رابطه به تقبیح جنگ جاری در افغانستان نظر واضح خویش را ارایه نمایند.

آقای حلیمی افزود، علمای کرام مشهور مذهب حنفی کشور های منطقه در این کنفرانس نیز حضور داشته باشند و در رابطه به جنگ جاری در افغانستان نظریات خویش را ارایه نمایند.

به همین ترتیب در رابطه به ازدیاد روابط علمای دو کشور و فراهم سازی زمینه تحصیل برای علمای افغان در ترکیه صحبت گردید.

در این ویدیو کنفرانس موضوعات مختلف به بحث گرفته شد.

برعلاوه همکاری در پروسه حج و ترتیب سیستم آن با این کشور، در بخش مدرن سازی معارف و مدارس شریک ساختن تجارب و نقش کشور برادر ترکیه مهم و برجسته گردید.

بعدا علی ارباش رئیس سازمان امور دینی ترکیه صحبت نمود:

نامبرده در رابطه به ارتقای ظرفیت علمای افغان و صلح در افغانستان نظریات موثر خویش را ارایه نموده، و گفت؛ افغانستان و ترکیه دو کشور برادر هستند که مشترکات مذهبی و فرهنگی نزدیک دارند.

دکتور ارباش وعده سپرد که برای تامین صلح و پیدا نمودن راه حل برای جنگ جاری در افغانستان کنفراس علمای جهان اسلام را دایر می نماید وی در اخیر افزود افغانستان با ثبات قوت بزرگ برای جهان اسلام تلقی می گردد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

جمعه ۱۴۰۳/۴/۱ - ۱۳:۴۳
Background image

اشتراک وزیر ارشاد حج و اوقاف در کنفرانس تحت نام ختامه مسک در عربستان سعودی

سه شنبه ۱۲ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۹ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش) وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان در عربستان سعودی، محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نور محمد ثاقب. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۲:۴۷
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کنفراس که در رابطه به حج در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی برگزار گردیده بود اشتراک نمودند

دوشنبه ۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و رئیس عمومی بعثه حج افغانستان،. . .

BACK TO NEWS