کنفرانس ویدیویی علمای کشور های اسلامی در رابطه به صلح افغانستان

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ - ۹:۲۰
کنفرانس صلح اسلامی

چهارشنبه۲۹ ثور۱۴۰۰

کابل؛ کنفرانس(VTC) علمای کشور های اسلامی در رابطه به صلح افغانستان امروز در تالار مرکز رسانه های حکومت برگزلر گردید.

این کنفرانس كه به ابتكار وزارت ارشاد، حج واوقاف و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در اردن تدویر گردیده بود، محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف، هیئت رهبری این وزارت، جمعي ازعلمای جید کشور، طارق شاه بهرامی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشور اردن، علمای کشور های اسلامی چون؛ دوکتور محمد الخلایله وزیر اوقاف و شئون اسلامی کشور اردن، دوکتور محمود هباش، قاضی القضات ومشاور ارشد امور مذهبی دولت فلسطین، دوکتور علی افجو، عضو شورای عالی اسلامی کشور ترکیه، دوکتور عبدالله الصیفی رییس شورای علمای کشور شاهی اردون، دوکتور یوسف الناصری رییس شورای علمای کشور جمهوری عراق، قاضی علی الخطیب معاون اول شورای عالی علمای شیعه کشور لبنان و دوکتور حسن صلاح الصغیرعالم دین در کشور جمهوری مصر اشتراک داشتند.

در نخست طارق شاه بهرامی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشور شاهی اردن ضمن افتتاح برنامه بیان داشت که وزارت امور خارجه به همکاری وزارت ارشاد، حج واوقاف کوشش می نمایند تا کنفرانس های ویدیویی را در رابطه به صلح در افغانستان و شریک ساختن نظریات علمای کشور ها و سازمان های اسلامی در این مورد را برگزار نماید. وی افزود اکثر علمای کشور های اسلامی جنگ جاری در کشور را ناروا و برادرکشی خوانده وخواهان توقف خشونت ها در کشور ما هستند.

در همین حال وزیر ارشاد، حج واوقاف ضمن تشکری از اشتراک علمای کشورهای اسلامی در این کنفرانس، غم شریکی خود را به نمایندگی از دولت اسلامی افغانستان، علما و مردم کشور با مردم فلسطین که مورد ظلم و تجاوز دولت اسرائیل قرار گرفته اند، را ابراز نموده، حملات اسرائیل بالای مردم مسلمان و بی دفاع فلسطین را تقبیح کرده و آن را خلاف موازین بین المللی، حقوق بشری و یک عمل تروریستی دانست.

آقای حلیمی درادامه سخنانش از پیشینه جریان پروسه صلح در کشور یادآور شده واز تلاش های بی شایبه دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای دست یابی به صلح به مشترکین توضیحات همه جانبه ارایه نموده از مخالفین دولت خواست که خشونت علیه افغانان را متوقف و اختلاف دیدگاه خود را از طریق گفتگو حل نمایند وی تصریح کرد که اگر طالبان خواهان حکومت اسلامی اند، ما از آن پذیرایی می کنیم زیرا مردم افغانستان الحمدلله ملت مسلمان اند وهیچ گاه حکومت خلاف اسلام را نمی خواهند.

وی افزودند که کشور های اسلامی وغیر اسلامی از جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کنند از طالبان می خواهند از طریق گفتگو با دولت جمهوری اسلامی افغانستان به نتیجه برسند.

در اخیر علمای کشور های اسلامی جنگ جاری در افغانستان را حرام دانسته خواهان توقف خشونت ها در افغانستان شدند و از پروسه صلح افغانستان اظهار حمایت نموده، از طرف های درگیر جنگ تقاضا نمودند به صلح دایمی در این کشور تمکین نموده و برادرانه در فضای امن زندگی مسالمت آمیز نمایند، در همین حال اشتراک کنندگان حملات اسرائیل بر مردم فلسطین را محکوم نمود بیان داشتند که قضیه فلسطین و مسجد الاقصی مربوط تمام مسلمانان جهان می شود.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS