گرامی‌داشت از نخستین سالیاد شهادت مولوی عزیزالله مفلح خطیب مسجد جامع شیرشاه سوری

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۷ - ۹:۲۷
سالگرد مولوی مفلح

یک‌شنبه ۶ سرطان ۱۴۰۰

محفلی گرامی داشت از نخستین سالیاد شهادت مولوی عزیزالله مفلح در مسجد شیر شاه سوری، با اشتراک دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی و تعداد از رؤساىمرکزی وزارت ارشاد حج واوقاف، محمدعلم ایزدیار معاون مجلس سنا، رییس دارالعلوم امام ابوحنیفه، جمع از علما کرام، جوانان، محاسن سفیدان و رسانه ها برگزار شد.

در این محفل معین مسلکی وزارت ارشاد، حج واوقاف به نمایندگی از این وزارت تسلیت خویش را به ورثه‌ و دوستان شهید مفلح اظهار داشتند.

دکتور مظفری بیان داشت که وزارت ارشاد، حج و اوقاف ماتمدار این روز است. وی گفت که ما همچنان دوسیه به شهادت رسیدن مولوی صاحب مفلح و سایر علماء را پی‌گیری می کنیم.

آقای مظفری گفت که وزارت ارشاد، حج و اوقاف در نظر دارد به ورثه‌ی شهید مولوی صاحب مفلح و شهید دکتور نیازی مسکن مناسب تدارک نماید.

ایشان در ادامه تاکید نمودکه در تحقق اهداف مفلح صاحب سعی و تلاش خواهیم کرد و مسیر وی را تعقیب می نماییم .

متعاقباً محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنای کشور ضمن تسلیت از جانب خود و هیآت اداری و اعضای پارلمان نسبت سالیاد شهادت مولوی مفلح تاکید نمود که در گذشت این عالم جید ضایعه جبران ناپذیر است و باید عاملین ترور علما و دیگر شهروندان شناسایی شود و نیز وزارت ارشاد، حج واوقاف مسئولیت پی‌گیری پرونده شهادت علما را دارد.

در همین حال شیخ مسیح الله رییس دارالعلوم امام ابوحنیفه ضمن بحث روی جایگاه شهید مفلح که به خصوص روی انجام خدمات موصوف از طریق تبلیغ ارشادات دینی به جامعه بیان داشت که مولوی مفلح مظلومانه در همین مسجد در روز جمعه حین ادای خطبه شهید شد..نامبرده اظهار داشت، ضرورت اولی ما صلح است و آوردن صلح فرض است، و از آن های که به خاطر صلح می کوشند، باید حمایت کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS