برگزاری نشست خبری از سوی وزارت ارشاد، حج واوقاف در رابطه به استرداد پول باقی مانده مصارف حجاج سال 1445 هـ ق و اعلان سهمیه حجاج سال 1446 هـ ق

bakhshi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۸:۴۴
استرداد پول

سه شنبه ۳۰ صفر المظفر ۱۴۴۶ هـ ق (۱۳ سنبله ۱۴۰۳ هـ ش)

امروز وزارت ارشاد، حج و اوقاف دررابطه به استرداد پول باقی مانده مصارف حج سال 1445 هـ ق مطابق سال 1403هـ ش و اعلام سهمیه حج سال 1446 هـ ق نشستی خبری را برگزار نمود. در این کنفرانس خبری شیخ الحدیث قضاتپوه سرمحقق دکتور مفتی نور محمد ثاقب وزیرارشاد، حج واوقاف معینان، رؤسای مرکزی این وزارت و نمایندگان رسانه ها شرکت کردند.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس وزیر ارشاد، حج و اوقاف در خصوص استرداد پول باقی مانده حجاج توضیحات مفصل و همه جانبه را ایراد نموده گفت:

وزارت ارشاد، حج واوقاف با وجود داشتن یک سلسله محدودیت های زمانی توانست به نصرت الله متعال در سال 1445 هـ ق مطابق سهمیه داده شده(30000) سی هزار نفری کشور عربستان سعودی حجاج را به حرمین شریفین جهت ادای مناسک حج بفرستد و الحمدلله این پروسه به شکل بهتر آن موفقانه انجام گردید.

نامبرده افزود: که مصارف حج فی نفر حاجی (3828.12) سه هزار و هشتصد و بیست و هشت دلار و دوازده سنت بوده است، که بعد از محاسبه دقیق مصارف، وزارت ارشاد، حج و اوقاف برای فی نفر حاجی(۳۷،۸۵۶۴) سی و هفت دالر و تقریبا هشتاد و پنج سنت را دوباره پرداخت می نماید.

آقای ثاقب افزود که پرداخت اعشاریه هشتاد و پنج، شصت و چهار سنت به دالر کمی مشکل است، بنابراین معادل آن شصت افغانی و چهل و هفت پول پرداخت می شود و همچنین پرداخت (47) چهل و هفت پول بسیار مشکل است. پس ما این اعشاریه (47) پول را پوره یک افغانی حساب نمودیم. اکنون به طور خلاصه به هر حاجی (37) سی و هفت دالر و (61)شصت و یک افغانی پرداخت می شود.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سخنان خود گفت: با وجود اینکه ما تلاش زیادی برای کاهش هزینه های حج نمودیم، اما بنابر دلایلی این هزینه ها کمی افزایش یافت.

1: در حج سال گذشته قیمت یک چپرکت در مکه (2400) دو هزار و چهارصد ریال سعودی بود که امسال این قیمت نسبت به سال گذشته به (2780) دو هزار و هفتصد و هشتاد ریال افزایش داشت.

2: در سال گذشته مصرف فی نفر حاجی در خیمه های مشاعر (784) هفتصدو هشتادو چهار ریال سعودی بوده و امسال این قیمت به (926) نهصد و بیست و شش ریال افزایش یافته است به همین قسم در سایر موارد نیز قیمت ها افزایش یافته بود.

وزیر ارشاد، حج واوقاف در پایان گفت:  این ضروری نیست که حجاج در یک وقت معین پول باقی مانده خودرا دریافت کنند، بلکه این پول حق آنها است که در بانک امانت نگهداری می شود و هر زمان که حجاج بتوانند و فرست برای شان میسر شود به بانک مراجعه کنند پول برایشان داده می شود. اما پرداخت پول ان شاءالله سر از فردا چهارشنبه آغاز می شود.

لذا حجاج محترم مهربانی کرده با اصل و کاپی رنگه پاسپورت و تذکره جهت دریافت پول باقی مانده مصارف حج به مرجع مربوط (وزارت ارشاد، حج و اوقاف یا ریاست های ارشاد، حج و اوقاف ولایت خود) مراجعه نمایند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۲:۳۶
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف، مارکیت بزرگ تجارتی اوقافی را در ولایت ننگرهار افتتاح نمود

۲۲ ربیع الأول ۱۴۴۶هـ ق (۴ میزان ۱۴۰۳هـ ش)

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراهشان در جریان سفر خود به ولایت ننگرهار، مارکیت تجارتی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۸:۴۴
Background image

برگزاری نشست خبری از سوی وزارت ارشاد، حج واوقاف در رابطه به استرداد پول باقی مانده مصارف حجاج سال 1445 هـ ق و اعلان سهمیه حجاج سال 1446 هـ ق

سه شنبه ۳۰ صفر المظفر ۱۴۴۶ هـ ق (۱۳ سنبله ۱۴۰۳ هـ ش)

امروز وزارت ارشاد، حج و اوقاف دررابطه به استرداد پول باقی مانده مصارف حج سال 1445 هـ ق مطابق سال 1403هـ ش و اعلام سهمیه حج سال 1446. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۳ - ۱۶:۲۴
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با مسئوولین بلندپایه امور دینی کشور ترکیه

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارشان با محترم پوهنوال سلیم ارگون معاون ریاست اداره امور دینی کشور ترکیه و هیئت معیتی اش ملاقات نمودند. . .

BACK TO NEWS