فراغت علمای کرام از نخستین دور برنامه ارتقای ظرفیت ائمه و خطباء افغانستان

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱:۱۵
سمینار دانشگاه مشعل

یکشنبه 28 جدی 1399

کابل؛ از فراغت اولین دور، برنامه ارتقای ظرفیت ائمه و خطباء افغانستان که توسط اساتید وعلمای پوهنتون الازهر کشور مصر به همکاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف، پوهنتون مشعل و شرکت الکوزی به گونه آنلاین آموزش دیده بودند،‌ طی محفلی در تالار پوهنتون مشعل در کابل تجلیل گردید.

دراین محفل محمدقاسم حلیمی وزیر ارشاد،‌ حج واوقاف،‌ مشاورین و روئسای این وزارت، مسوولین ریاست تعلیمات اسلامی و تدریب ائمه، علمای کرام، مسوولین و اساتید پوهنتون مشعل و شرکت الکوزی اشتراک نموده بودند.

محفل با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید

سپس احمد اسماعیل سفیر جمهوری مصر در کابل ضمن عرض تبریکی به فارغان این دور، روی همکاری های درازمدت آن کشور در عرصه تامین ارتباط و بهبود روابط بین نهاد های اسلامی کشور مصر و افغانستان تاکید نموده گفت یکی از اهداف آن کشور ترویج وآموزش وسطیت و اعتدال برای علمای افغانستان می باشد که گام های عملی در رابطه برداشته شده وبعداز ختم دوره ویروس کرونا برنامه های آموزشی علمای افغانستان را در کشور مصر زمینه سازی خواهیم کرد.

در ادامه وزیر ارشاد،‌ حج واوقاف ضمن صحبتی از همکاری های دوامدار کشور مصر به خصوص پوهنتون الازهر قدردانی نموده گفت این دور به فضل و مرحمت خداوند جل جلاله به موفقیت انجامید، برنامه های آموزشی به طور دوامدار، در دوره های بعدی نیز برنامه ریزی گردیده است و تعداد کثیری از علمای کرام تحت آموزش و ارتقای ظرفیت قرار خواهند گرفت و بعداز ختم ویروس کرونا این وزارت در نظردارد تا با طرح و برنامه های که روی دست دارد علمای کرام را به کشور های چون اندونیزیا، مصر، اردن، دیوبند هند و سایر کشورهای عربی اعزام نماید تا در آنجا آموزش های مورد نیاز را فرا گیرند.

موصوف از فارغین این دور تقاضا نموده که مسوولیت های شان نسبت به گذشته افزایش یافته و آنها مکلف اند که در شرایط کنونی به پرسش های مردم در رابطه به مسایل شرعی بطور حکیمانه پاسخ ارایه نمایند.

همچنان دکتور محمد المحر صاوی رئیس جامعة الازهر و نائب مجلس اداره المنظمة العالمیة نیز پیرامون بهبود روابط علماء‌ و آماده گی آن پوهنتون جهت آموزش علماء از طریق ویدیو کنفرانس بطور آنلاین صحبت نمودند.

سپس رئیس سابق جامعة الازهر دکتور ابراهیم الهدهد و دکتور عبدالدایم نصیر امین عام المنظمة لخروج الازهر و السید/ اسامه یس نائب رئیس مجلس ادارة‌ الرابطة هرکدام طی صحبت های جداگانه بطور آنلاین در رابطه به اهمیت و گسترش روابط علمای افغانستان و زمینه سازی برای آموزش آنها صحبت نمودند.

بعدا نماینده شرکت الکوزی صحبت نموده از اختتام دور اول ارتقای ظرفیت علما به خوشی یاد و فراغت فارغان را تبریک گفته و آماده گی شرکت مربوط را در امر ارتقای ظرفیت علمای کرام از طریق راه اندازی چنین برنامه ها ابراز داشت.

دراخیر تصدیقنامه های دوراول برنامه ارتقای ظرفیت توسط وزیر ارشاد، حج و اوقاف و مسوولین برای فارغین توزیع گردید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS