وزیر ارشاد،‌ حج واوقاف با قاضی القضات فلسطین از طریق کنفرانس ویدیی صحبت نمود

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۰:۲۸
فلسطین

چهارشنبه 22 دلو سال 1399

کابل؛ بعداز ظهر امروز محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، ‌حج واوقاف با قاضی القضات  ومشاور رئيس جمهور فلسطين دکتور محمودالهباش از طریق راه اندازی ویدیو کنفرانس در رابطه به ختم جنگ و تامین صلح صحبت نمودند.

دراین کنفرانس طارق شاه بهرامی سفیر کشور افغانستان برای فلسطین در اردن و سفیر فلسطین برای افغانستان در ازبکستان نیز اشتراک نموده بودند.

ابتداء اقای محمد قاسم حلیمی صحبت نموده قدس را اولین قبله و سومین حرم برای مسلمانان یاد کرد موصوف افزود که افغانستان با فلسطین روابط نزدیک و دیرینه دارد، در بیت المقدس به نام افغانستان یک محل وقفی موجود است که در سال 1043 هـ ق ساخته شده است واین محل نشان دهنده روابط طولانی و دیرینه افغانستان و فلسطین می باشد

اقای حلیمی افزود چنانجه سایر ممالک اسلامی جنگ افغانستان را ناروا و حرام یاد کردند از مفتی قدس شریف نیز تشکری می نمایم که ایشان این جنگ را ناروا و برادرکشی عنوان نمودند.

موصوف گفت که ما خواستار روابط نیک و حسنه با تمام کشور های اسلامی هستیم و کشور فلسطین برای ما از جایگاه  و اهمیت خاص برخوردار است

سپس قاضی القضات کشور فلسطین و مشاور رئیس جمهور آن کشور صحبت نموده سلام و تمنیات نیک جلالتماب محمود عباس رئیس جمهور آن کشور را به رئیس جمهور افغانستان و مردم این کشور وسیله گردیدند.

اقای الهباش ضمن صحبتی افغانستان و فلسطین را کشورهای برادر یاد کرد واز افغانان تشکری نموده که همیشه به حمایت مردم مظلوم فلسطین صدای خویش را بلند نمودند.

موصوف در پهلوی سایر علمای کشور های اسلامی جنگ جاری افغانستان را برادر کشی بین افغانان خوانده افزود چنین چنگ هیچگونه توجیه شرعی و دینی ندارد.

آقای الهباش از جوانب جنگ افغانستان خواست که از طریق گفتگو و مذاکرات بین الافغانی به این جنگ نقطه پایان بگذارند و جوانب درگیر به مردم مراجعه نموده و از طریق راه اندازی انتخابات یک حکومت مقتدر مردم شمول را بوجود بیاورند. ایشان به ادامه گفتند که ما همیشه در پهلوی برادران افغانی ما ایستاده هستیم و افغانستان با ثبات برای تمام کشورهای اسلامی قوت و نیرو می بخشد.

درختم کنفرانس سفرای دو کشور برای تقویت روابط و همکاری های دینی تعهد نمودند تا بیشتر از قبل در عرصه های یاد شده همکاری داشته باشند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS