وزیر ارشاد، حج و اوقاف در حالیکه شاروال کابل وی را همراهی می نمود، از جریان ساخت سرک بنی حصار الی ولسوالی بگرامی کابل بازدید نمودند

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۲۴ - ۹:۵۸
سرک مسجد

یکشنبه ۱۰ ربیع الثانی۱۴۴۶ هجری قمری (۲۲ میزان ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و محترم مولوی عبدالرشید شهردار کابل از جریان کار ساخت سرک بنی حصار الی ولسوالی بگرامی  بازدید کردند. این سرک از منطقه بنی حصار ناحیه هشتم شهر کابل شروع‏و از مسیر مناطق گلبته، قلعه بلوچ، قلعه حسن خان، شیخان و قریه دولت زی  می گذرد و به ولسوالی بگرامی می رسد

کارساخت این سرک که چندی قبل به اثر سعی و تلاش وزیر ارشاد، حج و اوقاف، با توجه خاص ریاست الوزراء و از سوی شاروالی کابل آغاز گردیده بود، به سرعت و با کیفیت خوب جریان دارد.

این سرک که به طول (7500) متر و عرض (8) متر می باشد از سوی ریاست زیربنای شاروالی کابل دیزاین و بطور اساسی و کانکریتی ساخته می شود که شامل آبروها، پیاده روها، پلچک ها بوده و مانند سایر سرک های معیاری تمام سهولت ها در آن در نظر گرفته شده است. و امکان دارد که قبل از رسیدن فصل زمستان کار ساخت آن تکمیل گردیده و به بهره برداری سپرده شود.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف حین بازدید از سرک متذکره گفت: با استقرار مجدد امارت اسلامی افغانستان تلاش شده تا زمینه توسعه متوازن در کشور فراهم شود و به پروژه هایی توجه می شود

که برای تقویت رشد اقتصادی کشور مؤثر و مفید باشند.

نامبرده افزود: امارت اسلامی متعهد به بازسازی و توسعه کشور است و در عین حال مسئولیت حفاظت از عقاید، اخلاق و عنعنات ملت را نیز به خوبی انجام داده است.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از فعالیت های شاروالی کابل قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که پروژه های ساختمانی دیگر نیز با موفقیت تطبیق شود.

درعین حال، مولوی عبدالرشید، شاروال کابل گفت: پروژه های مختلف ساختمانی در شهر کابل در حال تطبیق است که یکی از مهمترین پروژه هاساخت این سرک است این جاده از یک سو مشکلات ترافیکی مناطق مربوطه را برطرف کرده و از سوی دیگر در توسعه معیاری منطقه بسیار موثر خواهد بود.

موصوف زحمات و تلاش های وزیر ارشاد، حج و اوقاف را در ساخت این سرک ستوده و از وی تشکری کرد.

همچنین پس از بازدید از جاده مذکور، وزیر ارشاد، حج و اوقاف و شاروال کابل از ساخت مسجد (مسجدالنور) که زیر نظر وزارت ارشاد، حج و اوقاف در قریه دولت زی اعمار می گردد نیز بازدید کرده و از پیشرفت، کیفیت و سرعت کار مسجد متذکره ابراز خوشی نمودند.

گفتنی است در آینده نزدیک کار ساخت مسجد مذکور به اتمام رسیده و برای نمازگزاران افتتاح خواهد شد

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۲۴ - ۹:۵۸
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف در حالیکه شاروال کابل وی را همراهی می نمود، از جریان ساخت سرک بنی حصار الی ولسوالی بگرامی کابل بازدید نمودند

یکشنبه ۱۰ ربیع الثانی۱۴۴۶ هجری قمری (۲۲ میزان ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان و محترم مولوی عبدالرشید. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۵ - ۱۰:۱۹
Background image

یک محراب مسجد توسط وزیر ارشاد، حج و اوقاف در محوطه اداره ملی ستندرد افتتاح گردید

شنبه ۲ ربیع الثاني ۱۴۴۶هـ ق (۱۴ میزان ۱۴۰۳هـ ش)

بنابر حکم امیرالمومنین (حفظه الله)، یک محراب مسجد از بودجه اوقافی بطور پخته و اساسی در محوطه اداره ملی ستندرد (ANSA) توسط وزارت ارشاد،. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۲:۳۶
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف، مارکیت بزرگ تجارتی اوقافی را در ولایت ننگرهار افتتاح نمود

۲۲ ربیع الأول ۱۴۴۶هـ ق (۴ میزان ۱۴۰۳هـ ش)

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئت همراهشان در جریان سفر خود به ولایت ننگرهار، مارکیت تجارتی. . .

BACK TO NEWS