وزیر ارشاد، حج و اوقاف و هیئتی همراهش در ادامه سفرشان به ازبکستان ضمن ملاقات با مقامات سمرقند از مراکز اسلامی آنجا دیدن نمودند.

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۹:۳۲
سفر ازبکستان

دو شنبه ۸ رمضان المبارک ۱۴۴۵ مطابق ۲۸ حوت ۱۴۰۲

شیخ الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در ادامه سفرشان به ازبکستان حین ورد به شهر سمرقند از طرف مقام ولایت، شهردار و مفتی بزرگ ولایت سمرقند مورد استقبال گرم قرار گرفته سپس در اقامتگاه شان با نامبردگان در رابطه به روابط دوجانبه و همکاری بین علمای دو کشور(افغانستان و ازبکستان)، تبادل تجارب در مورد تدریب الأئمه مساجد و ارتقای کیفیت تدریس در مدارس گفتگو نمودند، سپس از آرامگاه حضرت امام بخاری رحمه‌الله، مرکز تعلیمی وتدقیق احادیث نبوی بخصوص بخاری شریف که در جوار مقبره آن حضرت قرار دارد، معهد عالی احادیث نبوی و علوم دینی و صنف های درسی آن مرکز، مقبره قثم بن عباس رحمه‌الله که مشهوربه آرامگاه شاه زنده می باشد، آرامگاه حضرت ابو منصور محمد ماتریدی، مجموعه ریگستان که شامل سه مدرسه( مدرسه طلا قاری، مدرسه الغ بیک و مدرسه شیردار)، رصد خانه الغ بیگ و نمایشگاه آن رصد خانه، آرامگاه برهان الدین بخاری مرغینانی، خواجه ناصرالدین عبیدالله حرار ولی دیدن نمودند.

رصدخانهٔ اُلُغ‌بیگ: این رصد خانه بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین رصدخانه‌های جهان اسلام و بزرگترین رصدخانه در آسیای میانه بوده‌است. بزرگترین ستاره‌شناسان آن عهد از جمله قاضی‌زاده رومی، غیاث‌الدین جمشید کاشانی و علی قوشچی در این رصدخانه به تحقیق پرداخته‌اند

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS