حلیمی: علمای دینی ارشد پاکستان، جنگ جاری در افغانستان را ناروا دانستند

bakhshi_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۳/۳۰ - ۱۰:۵
کنفرانس مطبوعاتی وزیر

شنبه، ۲۹ جوزای ۱۴۰۰

کابل، افغانستان: وزیر ارشاد، حج واوقاف می گوید که علمای پاکستان، در کنفرانس علمای افغانستان و پاکستان که ده روز پیش در مکه مکرمه برگزارشد، جنگ جاری در افغانستان را ناروا دانستند.

کنفرانس علمای افغانستان و پاکستان زیر چتر سازمان رابطه عالم اسلامی، در بیستم ماه جوزا در شهر مکه مکرمه برگزار شده بود.

محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف که به نمایندگی از هیئت علمای افغانستان در آن کنفرانس اشتراک داشت، امروز شنبه ۲۹ جوزا در یک کنفرانس خبری مشترک با سرپرست شورای سرتاسری علمای افغانستان، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک، کنفرانس علمای افغانستان و پاکستان در مکه را با اهمیت دانست.

او افزود که علمای پاکستان به شمول طاهر اشرفی و حامد الحق حقانی که در کنفرانس مکه جنگ جاری در افغانستان را حرام دانستند، تا چند روز پیش از برگزاری آن کنفرانس در کنار طالبان به نفع این گروه فتوا می دادند.

آقای حلیمی گفت که افزون بر علمای پاکستان، علمای مجمع فقه اسلامی، رابطه عالم اسلامی، امام مکه و همه کشورهای مربوط به این نهاد ها در کنفرانس مکه، همه با یک صدا جنگ جاری در افغانستان را ناروا اعلام کردند و خواستار پایان جنگ از راه گفتگو شدند.

مولوی سردار ځدران، سرپرست شورای سرتاسری علمای افغانستان، در این کنفرانس خبری، از علمای دینی در سراسر کشور در خواست نمود که همه در کنار شورا قرار گیرند و مشوره های مفید شان برای تأمین صلح در کشور ارایه نمایند.

آقای ځدران، اطمینان داد که دروازه شورای سرتاسری علمای افغانستان به روی تمام علمای سراسر کشور باز است و این شورا برای بسیج علما کار می کند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS