دیدار وزیر ارشاد، حج واوقاف با سفیر افغانستان در ایران

bakhshi_admin
شنبه ۱۴۰۲/۱/۱۲ - ۸:۳۴
سفیر افغانستان در ایران

 ۸ رمضان‌المبارک ۱۴۴۴ هـ ق (۱۰ حمل ۱۴۰۲ هـ ش)

 شیخ الحدیث دوکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج واوقاف با حضور داشت عده یی از هیئت رهبری وزارت با مولوی فضل محمد حقانی سفیر امارت اسلامی افغانستان در ایران دیدار نمودند.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف تشریف اوری سفیر را به مقر وزارت خوش آمدید گفته و تعیین وی را به حیث سفیر در ایران تبریک عرض نموده و از الله متعال کامیابي و موفقیت بیشتری را برای موصوف استدعا نمودند.

شیخ الحدیث دکتور مولوی نورمحمد ثاقب افزود که امارت اسلامی افغانستان زیر چتر نظام اسلامی در پهلوی تأمین امنیت سرتاسری در کشور برای خدمت به مردم خود گام های اساسی و صادقانه برداشته و از همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی تقاضای روابط دوستانه و دیپلماتیک دارد.

همچنین در رابطه به احوال افغان های مقیم در ایران و روابط امارت اسلامی ‏با آن کشور صحبت تفصلی وهمه جانبه گرفت.

بعداً مولوی فضل محمد حقانی در صحبت های خود افزود: افغان های مقیم ایران از وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان میخواهند تا سهمیه حج آنها را افزایش داده و معلمان حجاج رانیز از بین خود مهاجرین افغان استخدام کنند.

در پایان وزیر ارشاد حج و اوقاف نسبت به افزایش سهمیه حج مهاجرین در ایران و استخدام معلمین از بین خود مهاجرین آنجا در پروسه حج آینده اطمینان دادند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۲۲:۴۱
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف درشهر استانبول ترکیه با رئیس اتحاد عالمی علماء مسلمین دیدار نمود

چهار شنبه ۷ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۶ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف بعد از اختتام  کنفرانس مشورتی علماء جهان اسلام با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۷:۳۸
Background image

دیدار معین مسلکی و رئیس بعثه مدینه منوره با حجاج

سه شنبه ۶ذوالقعده ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور ۱۴۰۳ هجری شمسی

محترم شیخ زرمحمد"حقانی" معين  مسلکى ورئیس بعثه مدینه منوره در باغ (نخلستان عبدالرحمن بن عوف) درمدینه منوره با جمعی از حجاج کشور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۵۷
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با رئیس اداره امور دینی(دیانت) ترکیه

سه شنبه ۶ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب با پروفیسور دکتور علی ارباش رئیس عمومی اداره امور دینی(دیانت) در شهر. . .

BACK TO NEWS